מה העונש על שוד של 50 ש'?

תושב נתיבות, 32, הורשע במסגרת הסדר טיעון כי שדד מרכול בעירו ונידון לשנת מאסר. במהלך השוד הוא גם נטל את קופת הצדקה, אך החזירה לבקשת הקופאית
גילי סיוון-כהן |
שוד בחנות "סופר יהדות" - אילוסטרציה
אילוסטרציה

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, אליהו ביתן גזר שנת מאסר, על תושב נתיבות, בן 32, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירת שוד של חנות בעירו. את קופת הצדקה שרצה לשדוד, החזיר לאחר שהעובדת במקום אמרה לו כי מדובר בקופת צדקה. "כל העבירות בוצעו בדרך פשוטה, חסרת תחכום או תעוזה, ולא נגרם כל נזק מעבר לעצם גניבת הכסף או הרכוש, והתמונה המצטיירת בעבירות הנ"ל היא של עליבות ואומללות", כתב השופט בגזר הדין.

על פי כתב האישום, במהלך חודש אוגוסט האחרון, הנאשם נכנס לחנות "סופר יהדות" בעיר כשברשותו אולר מתקפל, במטרה לשדוד את החנות. הוא ניגש אל העובדת שעבדה באותה העת מאחורי הקופה, כיוון לעברה את האולר ואמר לה שמדובר בשוד ושתביא את הכסף. העובדת התמהמהה וניסתה לרמוז ללקוחות "סופר יהדות" להתקשר למשטרה. בשלב מסוים הנאשם לקח את קופת הצדקה שהייתה מונחת על הדלפק, ולאחר שהעובדת אמרה לו שלא ייקח את הקופה כי מדובר בקופת צדקה, הוא החזיר את הקופה לדלפק.

הנאשם חזר על דרישתו מהעובדת, ובשל חששה מפניו היא הוציאה מהקופה שטר של 50 שקלים ומסרה אותו לנאשם והוא לקח את הכסף ויצא מהחנות בריצה. כעבור זמן קצר הנאשם נעצר על ידי המשטרה כשהכסף בכיסו.

השופט ביתן ציין בגזר הדין כי, הנאשם נתפס מיד לאחר השוד והכסף הושב. ואיש מהנוכחים במקום לא נפגע פיזית. עם זאת, מטבע הדברים אירוע של שוד כרוך במתח נפשי ובתחושת איום ופחד, המשפיעים על קרבן העבירה. הנזק שיכל להיגרם ממעשה הנאשם, חמור מזה שנגרם בפועל, שכן, לא אחת אירועי שוד מסתבכים וקורבנותיהם, ואחרים, נפגעים והוא ביצע את העבירה מתוך רצון להשיג כסף קל.

לחובת הנאשם שתי הרשעות קודמות, כשבכל אחת מהן הוא הורשע במספר עבירות. הוא ריצה שני עונשי מאסר, האחד של 9 חודשים והשני של 6 חודשים. השופט ביתן ציין, כי "עיון בתיקים בהם הורשע מלמד שברוב העבירות מדובר בגניבה של מוצרים פשוטים בשווי של עשרות שקלים. כך, מוצרי מזון ממרכולים, ניסיון לגנוב 'כוס טיפים' מבית קפה, גניבת מזומן מקופה בבית קולנוע, לקיחת תיק אישי של שוטר, לקיחת מוצרי גילוח מרשת פארם ומשקפי שמש מרשת אופנה, שהוחזרו לבעליהם ולקיחת תחתון ובקבוק יין מרשת אחרת, שהוחזרו גם הם ושווי הגניבות הכולל נע בין 1500 – 2000 שקלים".

"כל העבירות", הוסיף השופט, "בוצעו בדרך פשוטה, חסרת תחכום או תעוזה, ולא נגרם כל נזק מעבר לעצם גניבת הכסף או הרכוש. והתמונה המצטיירת בעבירות הנ"ל היא של עליבות ואומללות".

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אליהו ביתן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות