"קק"ל הפלתה בין עובדים"

ביה"ד האזורי לעבודה בת"א קבע כי החברה לא אפשרה לעובדים פלסטיניים לקבל מעמד קבוע ועל כן הפלתה בינם לבין עובדים ישראליים
גילי סיוון-כהן |
צילום: רוני שיצר, פלאש 90

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בת"א, חופית גרשון ישראלי, ביטלה את פיטוריהם של עובדי קק"ל הפלסטינים והורתה לקלוט אותם למעמד קבוע וציינה כי הם זכאים להפרשי שכר וזכויות בהתאם, מאותו מועד. "קק"ל נהגה כלפי העובדים אפליה, בכך שלא נקלטו למעמד קבוע על אף שנות עבודתם הממושכות, ובכך שבחרה לפטר דווקא אותם מעבודתם", נכתב בפסק הדין.

התביעה הוגשה על ידי 10 עובדים תושבי הרשות הפלסטינית, אשר עבדו בין חמש ל- 10 שנים לערך ברציפות בקק"ל. חלק מן התובעים עבדו בקק"ל גם תקופות קודמות, ובמצטבר עבדו עשרות שנים, בעיקר בעבודות בנייה ביערות קק"ל. התובעים לא נקלטו מעולם למעמד קבוע, בשל היותם תושבי הרשות הפלסטינית. בעקבות הסכם קיבוצי משנת 2020 בדבר פיטורי עובדים ארעיים, פוטרו העובדים מעבודתם. איש מן העובדים הישראלים, שהועסקו עמם שכם לשכם לא פוטרו, אף שהוותק של חלק מהם בעבודה היה נמוך יותר.

בפסק הדין נקבע כי "קק"ל נהגה כלפי העובדים אפליה, בכך שלא נקלטו למעמד קבוע על אף שנות עבודתם הממושכות, ובכך שבחרה לפטר דווקא אותם מעבודתם".

"הנתבעת", נכתב עוד, "התייחסה לקבוצת העובדים הפלסטינים כמכלול, באופן שונה ומובחן מיחסה לעובדים ישראלים. לא הוכחה עילה להבחנה מוצדקת בין התובעים, כקבוצה וכמקשה אחת, ליתר עובדי הנתבעת. התובעים פוטרו מבלי שנשקלו נתוניהם האישיים כיאות. השופטת גם ציינה כי אף ההסתדרות העלימה עין משך שנים ממעמדם של התובעים, אף שידעה על המדיניות המפלה של קק"ל".

בסיכומו של דבר השופטת גרשון ישראלי קבעה כי פיטורי התובעים בטלים והם זכאים לשוב לעבודתם לאלתר כעובדים קבועים, ולקבל את מלוא שכרם וזכויותיהם ממועד הפיטורים. כן נקבע, כי היה על קק"ל לקלוט את התובעים למעמד קבוע, ולכן הם זכאים להפרשי שכר וזכויות בהתאם, מאותו מועד.

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת חופית גרשון ישראלי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות