ישראל הסגירה נאשם בהונאה

אריה גרינס הוסגר בסופ"ש לארה"ב שם יעמוד לדין על חלקו בקבלת הלוואות במיליוני דולרים מהבנקים האמריקנים על בסיס דוחות מזויפים
הונאה מטוס הסגרה

במהלך סוף השבוע הוסגר האזרח האמריקאי אריה גרינס לארצות הברית שם יעמוד לדין על עבירות הונאה בהיקף של מיליוני דולרים. על פי האישום שהוגש נגד גרינס במדינת קליפורניה, הוא נאשם במעורבות בהונאת בנקים שבמסגרתה התקבלו במרמה הלוואות בסך מיליוני דולרים מבנקים שונים, ערב המשבר של שנת 2008.

על פי בקשת ההסגרה שהוגשה על ידי ארה"ב, החל משנת 2004 ועד שנחשפו העבירות בשנת 2008, הפיק השותף של גרינס מסמכים פיננסים כוזבים לחברות שבבעלותו, ובהם כלל ערכים מנופחים ושקריים של מלאי החברות, מכירותיהן וחובות לקוחותיהן.

בנוסף, במסמכים אלו פורטו עסקאות שלא בוצעו מעולם וזהות של לקוחות-כביכול, שבפועל לא רכשו סחורה מהחברות. גרינס ושותפו הגישו לבנקים את המסמכים הכוזבים ותמכו אותם בדוחות מס מזויפים. על בסיס המסמכים הפיקטיביים, כך לפי האישום נגדו, הסכימו הבנקים לאשר, להאריך ולהגדיל הלוואות עסקיות עבור החברות. בשנת 2008 החובות לבנקים הסתכמו בסכום כולל של מעל 33 מיליון דולר.

במהלך החקירה, נמלט גרינס, אמריקאי חרדי, מארצות הברית והגיע ארצה בשנת 2012. הוא נעצר בירושלים בפברואר 2019 לבקשת ארה"ב ולאחרונה דחה בית המשפט העליון את הערעור שהגיש גרינס על הכרזתו בר הסגרה, ולאחר מלאכת תיאום מורכבת עם רשויות ארה"ב, הוא הוסגר לארה"ב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות