מי צריך לשלם על מכפילי חניה?

המפקחת על רישום מקרקעין דחתה תביעה של בעלי דירות שדרשו משכניהם להשתתף בהוצאות ההחזקה של החניות וקבעה: "מי שלא משתמש – לא צריך לשלם"
גילי סיוון-כהן |
חניה חניה פרטית אין חניה
אילוסטרציה envato

המפקחת על רישום מקרקעין בתל אביב, אביטל שרייבר, דחתה תביעה של בעלי דירות ברמת גן נגד שכנים שלא הסכימו להשתתף בהוצאות מכפיל החניה בבניין וקבעה כי "השכנים שאינם משתמשים במכפילי חניה – אין צורך שישתתפו בהוצאות שלה".

18 בעלי דירות ברמת גן תבעו את שכניהם, על כך שאינם הסכימו להשתתף בהוצאות ההחזקה של מכפילי החנייה שנבנו בבניין. התובעים טענו כי מכפילי החנייה הם מערכת משותפת, המשרתת את רוב בעלי הדירות בבניין ועל הנתבעים להשתתף בהוצאות. בנוסף, טענו כי בניית מכפילי החניה הוזילו את עלויות בניית הפרויקט, וחסכו חפירה של קומת חנייה נוספת וחוזי המכר עליהם חתומים הנתבעים מחייבים אותם לשאת בהוצאות אלו.

הנתבעים טענו מנגד כי החניות האמורות הן רכוש פרטי ולא משותף, המוצמד לדירות התובעים, ועל כן על בעליהן לשאת בהוצאות מכפילי החניה האמורים. לטענת הנתבעים דבר זה עולה אף מהסכם המכר שמכפילי החניה הוצאו מהרכוש המשותף והוצמדו לדירות התובעים.

טענת הנתבעים, סעיפים נוספים במפרט מצביעים אף הם על כך שמכפילי החניה לא נכללו ברכוש המשותף למפרט המטיל את עלות הפעלת המכפילים על כלל מחזיקי החניות בבניין, מתייחס לעלויות החשמל בלבד, ולא לכלל העלויות הכרוכות במכפילים.

על אף טענות התובעים, המפקחת שרייבר קיבלה את טענות הנתבעים וקבעה כי מכפילי החנייה, אשר צמודים לדירות התובעים, אינם מהווים שטח משותף. על כן, קבעה המפקחת כי הנתבעים ישלמו רק את הוצאות החשמל של המכפילים ולא את שאר ההוצאות הכרוכות במכפילי החנייה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות