מורה אסתמטית יכולה ללמד בלי מסיכה?

המורה פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בב"ש שיאפשר לה שלא לעטות את המסכה במהלך השיעורים לאחר שמנהלת ביה"ס אסרה זאת והורתה לה ללמד מרחוק בלבד
גילי סיוון-כהן |
קורונה מסכה בית ספר לימודים
אילוסטרציה envato

שופט בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, צבי פרנקל, דחה החלטה בבקשה של מורה ללמד ללא מסיכה מסיבות רפואיות. השופט פרנקל קבע כי זכות התלמידים ללמוד בסביבה בטוחה גוברת על זכותה של המורה ללמד ללא מסיכה. "לעיתים יש להגביל חירויות בסיסיות כדי להגן על האינטרס של הכלל", כתב השופט פרנקל בהחלטתו.

המורה מלמדת בבית ספר יסודי באילת, טענה שהיא אסתמטית ויש לה קושי לעטות מסיכה, מנהלת בית הספר אסרה עליה ללמד בצורה פרונטלית והורתה לה למד באמצעות מרחוק בלבד. המורה עתרה לבית הדין לעבודה וביקשה צו מניעה נגד משרד החינוך.

הטענה המרכזית של המורה היתה שמשרד החינוך פועל בחוסר סמכות מאחר שאם המבקשת פוטרה מעטית מסכה אין לפגוע בתנאי עבודתה ופגיעה זו היא בניגוד לדין, בניגוד לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ובניגוד לנהלים הפנימיים של משרד החינוך.

השופט צבי פרנקל דחה את בקשתה של המורה וקבע ש"באיזון בין הזכות של המורה ללמד לביו הזכות של התלמידים ומשפחותיהם שלא להיחשף למורה ללא מסיכה, זכות התלמידים גוברת".

בית הדין קבע שחובה על הנהלת בית הספר לדאוג לסביבת לימודים בטוחה ובריאה ולעיתים "יש להגביל חירויות בסיסיות כדי להגן על האינטרס של הכלל".

השופט פרנקל הוסיף וקבע שעל בתי המשפט ובית הדין לעבודה לדאוג לאינטרס הציבורי כאשר זכויות מתנגשות. "בין ההתנגשות הנטענת בין תנאי עיסוקה של המבקשת", כתב השופט בהחלטתו, "לבין החובה להימנע מהדבקה של תלמידי בית הספר, הזכות של התלמידים גוברת. זכויותיו של פרט אחד אינה בהכרח עדיפות על זכויות הפרט של פרטים אחרים. זכותו של תלמיד להגנה על בריאותו אינה פחותה רק מכיוון שיש פרטים רבים כמוהו. אין כאן הגנה על זכויות ציבור בעלמא אלא הגנה על כל פרט, גם אם הוא חלק מציבור".

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט צבי פרנקל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות