ביקורת גרועה היא לשון הרע?

בעל חנות למוצרי טבע טוען כי הביקורת הגרועה שספג בגוגל מלקוחה שלו מהווה הוצאת דיברה ועליה לפצות אותו: "הורידה את דירוג החנות ברשת"
גילי סיוון-כהן |
"הפרסומים עומדים במבחן האפשרות הממשית". אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בעל חנות פירות יבשים ותבלינים ודברי טבע, הגיש תביעת לשון הרע בסך 100 אלף שקלים נגד לקוחה בחנותו שלאחר שהכריח אותה לקנות תמרים שנגעה בהם, נתנה לו דירוג של כוכב אחד בביקורת של החנות ואף כתבה עליו לטענתו דברי שקר.

על פי התביעה, מדובר בחנות שפועלת מזה 15 שנים ולקוחות רבים פוקדים את החנות מדי יום מכל רחבי הארץ. הנתבעת היתה לקוחה בחנות שהסתובבה בה כ־10 דקות. לאחר כמה דקות, לקחה הנתבעת לידיה קופסת תמרים, פתחה אותה והתחילה לגעת בתמרים אחד אחד. "יובהר כי אנו מצויים בתקופת מגפת הקורונה, ועל כן, כל המוצרים מצויים בקופסאות שקופות וכך מקובל. במצב רגיל, היו המוצרים מצויים במקומות פתוחים בהם ניתן לגעת במוצרים אולם בעת הקורונה, על מנת לשמור על בריאות הלקוחות, לא ניתן לגעת והכל ארוז. ברי לכל, כי לאור המגפה, לא יעלה על הדעת כי אדם כלשהו יוכל לגעת בפירות בידיים חשופות.

כאשר נוכח התובע, כי הנתבעת נגעה בתמרים, הוא פנה אליה, וביקש ממנה לרכוש את הקופסא. לאחר דין ודברים קצר שלא התפתח, הסכימה הנתבעת ושילמה על המוצרים. אלא שהסתבר שבכך לא הסתיימו הדברים. עם הגיעה לביתה, העלתה הנתבעת תגובה בחשבון הגוגל של התובע והחנות, ובה היא כתבה את הדברים הבאים: "המוכר צועק ומתנהג מגעיל ממש. הוא חייב אותי ב־55 שקלים על 15 תמרים שחצי מהם רקובים. ולא הסכים להחזיר במעמד הקניה. גנב! לא להתקרב!".

לטענת בעל החנות, תיאור המקרה לפי הדברים של הנתבעת בתגובה, אינם תואמים כלל את המציאות כפי שהייתה, וכמו כן, הנתבעת דירגה את התובע בדירוג של כוכב 1, דבר שהוריד את הדירוג של החנות! לאחר פרסום הביקורת, החלו לקוחות ותיקים של החנות לפנות ולשאול אודות המקרה תוך שהם מנסים לקבל מהתובע הבהרות על ההתנהלות. יובהר כי מדובר בביקורת כמעט בודדה, אל מול כלל הביקורות של החנות, אשר רובן ככולן חיוביות וטובות.

התובע פנה אל הנתבעת, וביקש ממנה כי תסיר את הכתוב, אולם היא התעלמה ממנו, ובפועל הותירה את התגובה ברשת, תוך שהיא ממשיכה ופוגעת בתובע. עוד הוסיף התובע כי מיד לאחר העלאת התגובה של הנתבעת, היא שידלה גם חברה נוספת שלה, אשר גם היא הצטרפה וכתבה על התובע "בהמה. גנב".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות