נסגר התיק נגד ח"כ זוהר

מ"מ פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט על סגירת התיק לאחר שהגיע למסקנה כי "מכלול נסיבות העניין אינו מציד העמדה לדין", ח"כ זוהר: "חקירה מיותרת"
אייל חן |
ח"כ מיקי זוהר. צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90

ממלא-מקום פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לסגור את תיק החקירה נגד ח"כ מכלוף מיקי זוהר, וזאת בעילה משולבת של "חוסר ראיות" ו"מכלול נסיבות העניין אינו מצדיק העמדה לדין". ח"כ זוהר נחקר באזהרה, לאחר שבראיון ברדיו התבטא באופן שהעלה חשד סביר לעבירה של סחיטה באיומים כלפי היועץ המשפטי לממשלה.

בעקבות ההודעה על סגירת התיק, כתב ח"כ זוהר בטוויטר: "תיק החקירה נגדי נסגר, אין בי תחושת שמחה או הקלה.
החקירה הזו היתה מיותרת ועשתה נזק אדיר לפרקליטות. נקווה שיופקו הלקחים בעתיד משום שהדמוקרטיה שלנו לא יכולה לשאת התנהלות שכזו".

לאחר בחינת חומר הראיות ודיון עם כלל הגורמים הרלוונטיים, החליט ממלא-מקום פרקליט המדינה, כאמור, על סגירת התיק. בהחלטתו צוין, כי בחומר הראיות קיים קושי להוכיח את היסוד הנפשי בעבירה, כלומר שחבר הכנסת זוהר איים על היועמ"ש במטרה לגרום לו להתפטר ולבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה.

עוד צוין בהחלטה, כי עולה ספק אם דבריו של חבר הכנסת זוהר כוונו אל היועמ"ש עצמו, למען ישמע ויעשה, או שמא כוונו אל קהל בוחריו ושומעיו, לצרכים פוליטיים דווקא.

נוסף על כך, הפרקליטות בחנה את האפשרות כי דבריו של חבר הכנסת זוהר מצדיקים נקיטת הליך פלילי נגדו בעבירה של איומים, אך בתום הבחינה הוחלט לסגור התיק גם בגין עבירה זו.

כן צוין בהחלטה, כי אף אם התבטאותו של חבר הכנסת כלפי היועץ המשפטי לממשלה הייתה מגבשת סיכוי סביר להרשעה בעבירה של סחיטה באיומים, הרי שלאחר בחינה קפדנית של דבריו, ובכלל זה דברים שאמר בחקירתו וכלל דבריו בריאיון, הוא הגיע למסקנה כי בסופו של יום, קרוב לוודאי שדברי חבר הכנסת חוסים תחת חסינות חברי כנסת.

לסיום הדגיש מ"מ פרקליט המדינה, אייסמן, כי אין בהכרעה זו כדי להקל ראש במשמעות הציבורית של הדברים, אלא שאין מקום להמשך הטיפול בעניין בכלי המשפט הפלילי.

בחודש נובמבר האחרון נחקר ח"כ זוהר במשטרה בחשד לסחיטה באיומים של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. החשד נגד חבר הכנסת עלה בעקבות איום חריף שהשמיע שבועות ספורים לפני כן נגד היועמ"ש. בראיון לרדיו 103FM אמר זוהר כי במידה שהיועמ"ש לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, תהיה "רעידת אדמה", וייחשפו הקלטות של שיחות מפלילות שלו. הדברים נאמרו בתגובה להקלטות של שיחות בהן מנדלבליט הביע תסכול מהתנהלותו של פרקליט המדינה שי ניצן, שפורסמו בחדשות 12.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות