11 שנות מאסר לעבריין מין בביה"כ

מסעוד יעקובי, 68, מאשדוד הורשע כי במשך 3 שנים ביצע עבירות מין בילד בן 11 בבית הכנסת המקומי ואיים עליו בסכין מטבח שלא יחשוף את מעשיו
נעמה כהן |
אילוסטרציה

מסעוד יעקובי, בן 68, שהורשע בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בביצוע עבירות מין רבות במשך תקופה של 3 שנים בילד בן 11, בבית כנסת באשדוד, נידון ל-11 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בסך של 100 אלף שקל למתלונן. נציגי הפרקליטות שביקש להחמיר בעונשו טענו בביהמ"ש כי "ניצל באופן ציני וגס את היותו מתנדב בבית הכנסת, מקום שהיה אמור להיות בטוח ומוגן עבור הילד". לאור גילו המבוגר, החליט ביהמ"ש להסתפק ב-11 שנות מאסר בלבד.

על פי כתב האישום בו הורשע יעקובי, בביצוע עבירות של מעשי סדום בנסיבות מחמירות, מעשים מגונים, נסיון למעשה סדום, הדחה בחקירה ועוד, הוא נהג להתפלל בבית הכנסת והתנדב בחלוקת האוכל, ביצע מעשי סדום ומעשים מגונים בקטין, בהזדמנויות שונות, מאז שהיה בן 11 ועד הגיעו לגיל 14, בעת ששהו בבית הכנסת.

יעקובי ביצע את המעשים לרוב בחדר פנימי הסמוך למטבח בבית הכנסת, ולאחר שאיים על הילד באמצעות סכין מטבח שהצמיד לגרונו, שלא יספר לאיש על המעשים, אחרת יהרוג אותו. יעקובי הפסיק את המעשים רק לאחר שהילד עבר להתפלל בבית כנסת אחר.

בשלב הטיעונים לעונש, הפרקליטות עתרה לעונש הולם שינוע בטווח של 25-20 שנות מאסר בפועל וציינו כי הנאשם "ניצל באופן בוטה את הגעתו של הקטין להתפלל בבית הכנסת, מקום קדוש שהיה אמור להיות בטוח ומוגן עבור הקטין וניצל את היותו מתנדב במקום לביצוע זממו באופן ציני וגס".

כאמור, בסיכומו של דבר, בית המשפט המחוזי הסתפק ב-11 שנות מאסר בפועל ובגזר הדין צוין כי: "הטלת מאסר ארוך וממושך תהא בעלת משמעות לאור גילו המתקדם של הנאשם… לא יכול להיות ספק בכך שמדובר בעבירות שביטאו התאכזרות לקטין במהלך מספר שנים. יחד עם זאת, לא ניתן יהיה שלא לתת משקל מסוים (ולו גם מופחת ביותר) לעובדה לפיה מדובר בנאשם חלש, שניסה להסביר מעשיו בהסברים בלתי מתקבלים ובלתי סבירים לחלוטין בדרך שהעידה על חולשתו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות