הסגרות – ישראלי הוטס להולנד ואזרח פינלנד יוחזר לארצו

השניים הוגרו לצורך המשך מאסרם, האחד על עבירות הסמים ואילו השני על שורה של עבירות הונאה. בית המשפט המחוזי בירושלים אישר את בקשות ההסגרה
מעיין לביא |

ישראל הסגירה להולנד את אליקים אלצ'יק, אזרח ישראלי, כדי שירצה שם יתרת עונש מאסר בן 11 שנים ושלושה חודשים, שהוטל עליו בהולנד בגין עבירות סמים. במקביל הוסגר לפינלנד יארי גבריאל ווסטרלונד, לשם ריצוי עונש מאסר, לאחר שהורשע בשנת 2013 בארצו בשורת עבירות הונאה כלפי בנק ומכוני יופי.

במקרה הראשון, אלצ'יק, הורשע בהולנד כבר לפני עשר שנים, בגין מעורבותו בעסקת סמים חובקת עולם, אך לא התייצב לריצוי עונשו ונמלט לדרום אמריקה. בשנת 2014 גורש מדרום אמריקה לישראל, וכאן הועמד לדין בגין עבירות אחרות של יבוא סמים לישראל.

לפני שלוש שנים, נדון לעונש מאסר בן שש שנים וחצי. בעת שריצה את מאסרו בישראל, ביקשה הולנד את הסגרתו אליה, כדי שירצה שם את יתרת העונש שנגזר עליו בהולנד. לפני שנה וחצי, הכריז עליו בית המשפט המחוזי בירושלים בר הסגרה, ולפני שבועות אחדים סיים את מאסרו הישראלי. מאז נותר במעצר, בהמתנה להסגרתו.

במקרה נוסף, הוסגר לפינלנד יארי גבריאל ווסטרלונד, זאת לשם ריצוי עונש מאסר. ווסטרלונד, אזרח פינלנד, הורשע לפני שבע שנים בארצו בשורת עבירות הונאה כלפי בנק וכלפי מכוני יופי, שלהם שיווק מכשירי לייזר בטענות כוזבות. ווסטרלונד נידון לארבע שנות מאסר ולתשלום פיצויים לקורבנותיו בסך של יותר מחצי מיליון אירו, אך לא התייצב לריצוי עונשו.

בשנת 2016 הגיע לישראל ושהה בה מאז באשרת תייר, שפגה זה מכבר. בעקבות בקשת ההסגרה של פינלנד, הגישה המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה עתירה להכריז על ווסטרלונד בר הסגרה לפינלנד. ביולי האחרון, משבחר ווסטרלנד שלא להתנגד להסגרתו, נעתר בית המשפט המחוזי בירושלים לעתירה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות