מאסר למזייף לוחיות רישוי

תושב בית שמש, 28, חנה בחנייה של שכנתו וכשהוזעקה למקום המשטרה התברר כי לוחיות הרכב שלו מזויפות. הוא הועמד לדין גם על החזקת נשק ותחמושת
דניאל בן חמו |
"מעורר תחושת אי צדק". אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

תושב בית שמש בן 28, למד על בשרו מדוע חשוב להחנות כחוק. שכנתו לבניין הזמינה משטרה לאחר שחנה בחניה שלה ואלה מצאו ברכב נשק ולוחיות רישוי מזויפות. בימים האחרונים, שופט בית משפט השלום בירושלים, ירון מינטקביץ, גזר על הנאשם 32 חודשי מאסר בפועל שהורשע בגין החזקת נשק, תחמושת ושינוי זהות לרכב.

על פי כתב האישום, לפני כתשעה חודשים, הגיע הנאשם יחד עם אחיו, לסוכנות השכרת רכב בעיר ראשון לציון והשניים שכרו יחד מכונית מסוג מזדה, לאחר השכרת הרכב נכנסו לחנות "ריקושט" וקנו מיכל גז פלפל, שתי מסיכות, שני זוגות כפפות וסליל של סרט בידוד שחור עימו זייפו את לוחיות הרישוי של המכונית, בכך שהדביקו סרט בידוד שחור על חלק מהספרות של לוחית הרישוי באופן שמספר הרכב נחזה להיות מספר אחר. מראשון לציון, יצאו השניים במכונית לחניון של בניין מגורים ברחוב העליה בבית שמש בו התגורר הנאשם וחנו בחנייה פרטית של אחת השכנות.

אותה שכנה, כך מתואר בכתב האישום, הזמינה משטרה. כאשר הגיעו שוטרים למקום הבחינו כי לוחית הרישוי מזויפת ובהמשך גילו במכונית אקדח מסוג CZ ,מחסנית וששה כדורים, בהם החזיק הנאשם.

התביעה, ביקשה להשית עליו עונש של שלוש וחצי שנות מאסר והפנתה לכך שנסיבות החזקת הנשק במקרה זה מלמדות על כוונה לעשות בו שימוש פלילי שתוכנן על ידי הנאשם מראש. עוד נטען על ידי התביעה, כי קיימת מגמת החמרה כללית בעבירות נשק, העולה מפסיקת בתי המשפט. מנגד, הסנגור, הפנה לכך שבסופו של יום מעשיו של הנאשם לא גרמו לכל נזק. עוד הפנה לכך, שלמרות המסד הראייתי הזהה, רק נגד הנאשם הוגש כתב אישום בשל החזקת הנשק, ואילו אחיו יצא פטור –כאשר ברור כי הנאשם אינו המעורב היחיד במקרה.

השופט מינטיקביץ ציין בגזר הדין שהנאשם לא הציע כל הסבר למעשיו, אלא הפנה את הזרקור לעבר אחיו בכל הנוגע לשכירת המכונית וקניית המסכות, הכפפות וגז הפלפל, והכחיש כל קשר לנשק.

"מבלי להקל ראש בעבירה של החזקת אקדח 'סתם'", כתב השופט מנטיקביץ בגזר הדין, "הרי שחומרת המקרה שלפני עולה עליו במידה ניכרת, לאור הנסיבות האופפות את המעשה: קניית המסכות, הכפפות וגז הפלפל וזיוף לוחיות הרישוי של המכונית, המעידות כולן על מטרה אסורה קונקרטית לשמה הוחזק הנשק. משכך, יש לקבוע בעניינו של הנאשם מתחם עונש הולם חמור יותר בהרבה מאשר הייתי קובע להחזקת אקדח בנסיבות 'אילמות', על מנת לשקף את חומרת המעשים בהם הורשע ואת פוטנציאל הנזק הטמון בהם".

השופט התייחס בגזר הדין להחלטה שלא להעמיד לדין את אחיו של הנאשם באשר לנשק: "הנאשם היה רחוק מלבסס התנהגות שרירותית, רשלנות קיצונית או מניע פסול של המאשימה. עוד קבעתי, כי החלטתה של המאשימה להימנע מהגשת אישום נגד דביר היא סבירה, שכן יש שוני בעוצמת הראיות הקושרות את דביר לנשק, וההבחנה שעשתה בין השניים לגיטימית. מעבר לכך, מלבד תחושה סובייקטיבית של הנאשם, לא נגרמה לו כל פגיעה בשל העובדה שהמאשימה נמנעה מלהגיש כתב אישום נגד אחיו, שכן הדבר לא היה משפר את מצבו בשום צורה".
___________________________________________________________
לצפייה ודירוג כבוד השופט ירון מינטקביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות