האסיר דורש: "ספקו לי מיטה המתאימה לגובהי"

עבריין אשדודי מוכר מעבירות סחיטה ואלימות גייס לעזרתו את רבי עקיבא בדרישתו להעבירו לתא עם מיטה המתאימה לגובהו שמגיע ל-195 ס"מ: "משכנים אותי במגורים שאינם ראויים למגורי אדם"
ציון חן |
רוברט וולדו, האדם הגבוה שתועד מעולם - 2.73 מ'

עם העברתו מההפרדות לאגפים של עבריין אשדודי בן 30, הוא הוכנס לתא שקטן למידותיו ונטול ריהוט בסיסי שהוא טוען שאמור להיות לו בתא. זאת, בנוסף לעובדה שנוכח גודלו הקטן של התא בכלא 'שקמה' שבאשקלון, אין בתא מספיק מקום גם לריהוט וציוד שיש לשאר האסירים בכלא.

האסיר שלפני כשנתיים ניצל מניסיון חיסול בתחנת דלק בישוב אזור הסמוך לחולון לאחר שנורה מטווח אפס בידו וברגלו, הוא איש גבוה הנמתח לאורך 195 ס"מ. "המיטה בתא היא בגודל 179 ס"מ על 90 ס"מ, כאשר משני צדי המיטה ישנם קירות", מסביר העבריין שמזוהה עם הכנופיה הגרוזינית באשדוד, את הבעיה איתה הוא מתמודד כעת בכלא.

מדובר בעבריין שריצה מספר מאסרים ומוכר יותר היה על רקע חלקו בפרשיית סחיטה ואלימות בה היה מעורב. בימים אלה הוא עצור לאחר שלפני מספר חודשים הוא הצליח להימלט מניסיון פגיעה נוסף בו ולצורך העניין הוא גנב את רכבו של אדם שירד לקנות פרחים לאשתו והשאיר את הרכב מונע. הוא נתפס לאחר מרדף משטרתי, וכאשר יצא מהרכב אל השוטרים, נשמט מעליו אקדח שהחזיק ברשותו.

כעת, מגייס לצידו העבריין את רבי עקיבא על מנת לעמוד על שיפור תנאי כליאתו. "ידועה אמרתו של רבי עקיבא בפרק השלישי של פרקי אבות", מזכיר העבריין, "הוא היה אומר, חביב אדם שנברא בצלם. חיבה יתרה נודעת לו כי נברא בצלם שנאמר, כי בצלם אלוקים עשה את האדם".

העבריין האסיר טוען כי שב"ס "שכח" שהוא ואסירים אחרים שכמותו "נבראו בצלם אלוקים". "לכן", הוא מוסיף, "מרשים לעצמם שב"ס לשכן אותי ואסירים אחרים במקומות שאינם ראויים למגורי אדם".

לדברי האסיר, מצוקתו הרפואית ממגבלות פציעות הירי שלו וגודלו כאדם, הם לא הבעיות היחידות איתם הוא מתמודד. "חוק יסוד כבוד האדם וחירותו קובע כי אין פוגעים בחייו, בגופו או בכבודו של אדם באשר הוא אדם", מצטט העבריין את החוק שהוא עצמו לא נשמע לו בפגיעותיו המרובות באחרים לאורך השנים, "שטח המחיה בתא כל כך קטן, שאין בו מקרר, ומוצרי החלב שקניתי מכספי – החמיצו. אין בתא טלוויזיה, אין ארון לאחסון החפצים, אין עמדת בישול, והחדר מרושת במצלמות אשר פוגעות בפרטיות שלי שלא לצורך".

כעת פנה העבריין לבית המשפט בבקשה שיבוא ויערוך ביקורת פתע בבית הסוהר. זאת על מנת שהשופט ייווכח במו עיניו כי התא בו הוא נמצא, אינו ראוי למגורי אדם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות