עתירה: "לא להחזיר למשטרה את הקצין שירה למוות בסלומון טקה

על רקע החלטת מפכ"ל המשטרה להשיב לשירות פעיל את הקצין, פנתה אגודת יהודי אתיופיה בישראל לביהמ"ש המחוזי בירושלים בדרישה לבטלה: "השבתו לעבודה בעודו נאשם בעבירה של גרימת מוות סותרת את נורמות השירות הציבורי והיא בלתי סבירה באופן קיצוני"
גילי סיוון-כהן |
מתוך הטקס לזכר סלומון טקה. צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוגשה עתירה על ידי אגודת יהודי אתיופיה בישראל וטבקה – צדק ושיוויון ליוצאי אתיופיה נגד מפכ"ל המשטרה, על החלטתו לסיים את החופשה הכפויה של הקצין אשר ירה בסלומון טקה ז"ל בעוד משפטו הפלילי מתנהל ובטרם ניתן פסק-דינו של בית-המשפט.

"ההחלטה סותרת את נורמות השירות הציבורי והאחריות הציבורית, מגלמת התנכרות לנורמות השירות הציבורי והיא, בלשון המעטה, בלתי סבירה באופן קיצוני. מכאן שהיא פסולה ובלתי-חוקית, ודינה להתבטל", נכתב בעתירה.

כזכור לפני מספר שבועות החליט המפכ"ל להחזיר את הקצין היורה לעבודתו במשטרה ולאחר הסערה שנגרמה בעקבות כך, המפכ"ל החליט לספח אותו למכבי האש כקצין המקשר בין המשטרה למכבי האש כאשר המשטרה היא שמשלמת את משכורתו.

על פי העתירה, קצין המשטרה, עומד לדין בעבירה של גרימת מותו ברשלנות של סלומון ז"ל ובשל חומרת העבירה ונסיבותיה הוצא לחופשה כפויה או הושעה משירותו במשטרה.

ואולם, המפכ"ל החליט להשיב אותו לשירות במשטרה, בתפקיד אחר, בעוד משפטו הפלילי מתנהל זאת תוך שינוי החלטתו, בעקבות פנייתה של משפחת טקה, כי הקצין לא ישוב לשירות במשטרה.

לאחר שנציב שירות המדינה, פסל את האפשרות כי הקצין יסופח זמנית, או יושאל, למערך הכבאות וההצלה שבמשרד לביטחון הפנים. הנציב קבע כי גם סיפוח זמני של הקצין לשירות המדינה אינו מתיישב עם "נורמות ערכיות גבוהות ואחריות ציבורית" שבהן מחויב שירות המדינה.

"ההשבה לשירות במשטרה של קצין משטרה", נכתב בעתירה, "בעודו נאשם בעבירה חמורה בנסיבותיה של גרימת מותו של אדם בקשר לתפקידו במשטרה, וזאת לאחר שאפילו השאלתו הזמנית לגוף חוץ-משטרתי נפסלה על-ידי נציב שירות המדינה כסותרת את נורמות השירות הציבורי והאחריות הציבורית, מגלמת התנכרות לנורמות השירות הציבורי והיא, בלשון המעטה, בלתי סבירה באופן קיצוני. מכאן שהיא פסולה ובלתי-חוקית, ודינה להתבטל".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות