פצע אישה בגרזן בראשה כי לא הסכימה לעלות לרכבו – יפצה ב-4.5 מיליון שקלים

אסיר שהורשע בניסיון רצח של אישה ופצע אותה אנוש ישלם לה את הסכום במסגרת תביעת נזיקין. בית המשפט קבע כי הקורבן שנותרה נכה ומתקשה לתפקד תקבל גם פיצוי על עגמת הנפש שנגרמה לה
רונן לוי |
ניתוח, אילוסטרציה

שופט בית משפט המחוזי מרכז בלוד, אבי פורג, פסק, כי אסיר שהורשע בנסיון רצח של אישה וגרם לפציעתה הקשה בגרזן, ישלם לה פיצויים בסך 4.5 מיליון שקלים, כולל שכר טרחת עורך דין. בין השאר האשה הפסיקה לעבוד כי לא יכלה להמשיך עקב כאבים בעיניה והיא לא מתפקדת כבעבר.

הנתבע הורשע בעבירה של ניסיון רצח ובעבירה של איומים. האירוע התרחש לפני מספר שנים במהלכו היכה הנתבע את התובעת בגרזן מספר פעמים בראשה וגרם לפציעתה הקשה. הרקע למקרה שבגינו הורשע, היה כאשר הנתבע ביקש מהאישה להיכנס לרכבו, ובשל סירובה תקף אותה בראשה ופצע אותה באורח אנוש.

בית המשפט נתן פסק דין בהיעדר הגנה, הואיל והנתבע לא הגיש כתב הגנה במועד, על אף שכתב התביעה הומצא לו כדין בהתאם לאישור מסירה שהומצא לתיק בית המשפט. התובעת הגישה תצהיר בדבר נזקיה, מסמכי המל"ל מהם עולה שנקבעה לה נכות זמנית בשיעור 100% ונכות יציבה בשיעור 50% בגין מצב לאחר טראומה מוחית עם דמם, הפרעות ראיה ושמיעה ופגיעה קוגניטיבית, ו-20% בגין הפרעה פוסט טראומה.

מתצהיר התובעת, עלה כי היא, אינה עובדת ומקבלת מהמוסד לביטוח לאומי סך של 4,100 שקלים לחודש. מדובר בקצבה קבועה שהחלה לקבל משנת 2017. כן הצהירה התובעת, כי טרם התקיפה עבדה במחסן ועדודות מזדמנות והשתכרה כ-8.500 אלף שקלים. עוד עלה כי שנתיים לאחר התקיפה היא לא עבדה בכלל, ולאחר מכן חזרה לעבוד בעבודות ניקיון בגלל הצורך במקור הכנסה, והרוויחה סך של כ-2,800 שקלים, אך הפסיקה לעבוד מאחר שלא יכלה להמשיך עקב כאבים בעינה הימנית. התובעת הצהירה כי היא אינה מתפקדת כבעבר וכי אינה מסוגלת לתפקד לבד וכי ילדיה עוזרים לה בבית.

השופט פורג לבסוף הורה לנתבע לפצות את התובעת, בגין הפסדי שכר לעבר ואובדן השתכרות לעתיד זאת בשל פגיעה תפקודית בשיעור גבוה מנכותה הרפואית וששכרה היה עולה בעתיד. בגין הפסדי פנסיה, בגין עזרת צד ג' לעבר ולעתיד, הוצאות רפואיות ונסיעות וכן מיליון שקלים בגין נזק שאינו נזק ממון, זאת נוכח הנסיבות החמורות של התקיפה.
___________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אבי פורג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות