מדברים מהבטן: "בסוף אני יותר חרד למדינת ישראל מאשר לחרדיות"

פאנל חדש בנושא חברה וכלכלה מבקש לתת במה לשיח בין "אנשים מהישוב". המפגש הראשון עסק באביב החרדי. צפו מה היה לגרשון רוזנפלד, חרדי מאלעד לספר. מבטיחים שתופתעו
מעיין לביא |
לא הכל שחור ולבן. צעירים חרדים, ארכיון. צילום: פלאש 90

מיזם חדש שעולה בימים אלו מבקש לתת במה לאנשים מהישוב, לא עיתונאים ולא פוליטיקאים אלא שיחות פתוחות בין אנשים ממגזרים שונים על נושאים שונים. הפאנל, הנקרא "מדברים מהבטן" נולד בעקבות הצורך להחזיר את במת השיח לאזרחים. במושב הראשון שעסק באביב החרדי, התייחס גרשון רוזנפלד, מנכ"ל ובעלים של קפאין, לשינוי שעובר על המגזר החרדי. צפו בקטעים מהשיח המפתיע.

"כשאתה מביא נערי תיכון ישראליים לסיור", מספר רוזנפלד, "אתה שואל אותם מה חשבתם שיקרה והתבדיתם? כולם אומרים לי חשבנו שיזרקו עלינו אבנים. צריך להבין שאת הנער החרדי מצד שני מחנכים אותו שבבתי הספר החילוניים הנערים מגיעים עם סכין כי הם צריכים להתגונן אחד מהשני".

עוד הוסיף: "יש הרבה מאוד חרדים, 30%, שהם חושבים כמוני, שתשאלי אותם במדד החרדיות-ישראליות יכול להיות שהם יגידו לך שהם יותר ישראליים מחרדיים. אני בסוף יותר חרד למדינת ישראל מאשר אני חרד לישראליות. מה אכפת לי מהחרדיות? בסוף אכפת לי ממדינת ישראל".

המפגשים של "מדברים מהבטן" יעסקו כולם בנושאי חברה וכלכלה. כל המפגשים מצטלמים ומוקלטים באולפן הרדיו של זצ בהנחיית יוסי אלפסי ומורל לוי. המשתתפים עצמם יקבעו בהתאם לנושא הפאנל.

הפאנל הראשון שצולם עסק בנושא דת, מדינה והמגזר החרדי, בו השתתפו גרשון רוזנפלד, נשוי ואב ל-2 מאלעד המשמש כמנכ"ל ובעלים של קפאין. עוד השתתפה לילך ספיר מתל אביב, יזמית בתחום המסעדות והברים. מנחה הפאנל, יוסי אלפסי, נשוי ואב ל-2 מתל אביב, יזם ואיש עסקים.

אחד הנושאים בפאנל היה האביב החרדי. כיצד רואים הצעירים את ההנהגה החרדית, האם הצעירים מעורבים במה שקורה במדינה מבחינה פוליטית ואילו חסמים כלכליים קיימים בין המגזרים הסקטוריאליים למגזר הכללי.

נושא נוסף הוא דת ומדינה. על החיים במגזרים אלו תחת חוקים אחרים ולא חוקי מדינת ישראל, כיצד אדם חרדי רואה את הישראלים החילונים והאם יש צורך בהפרדת דת ומדינה.

"57% מהחרדים לא רוצים את ביבי כראש ממשלה" 

השינוי הגדול שעובר המגזר החרדי הועצם בשנה האחרונה בעקבות הקורונה. ההיבדלות, אחד מסימני ההיכר שלו, עברה מהפך ועם הדיגיטל חלה עלייה של 300% של צריכת תוכן אצל החרדים, מה שמשנה את פניו מתחת ומעל פני השטח. האזינו לתוכנית הראשונה של "מדברים מהבטן" באתר newsroom.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות