חשד: ייבא פלטות עץ שלא עומדות באישור מכון התקנים

חקירה של רשות המסים העלתה את החשד כי היבואן הגיש מסמכים כוזבים והציג מצג שווא כדי להכניס את הפלטות לישראל תוך סיוע מנציגת המכס שאישרה את הכנסתן
אייל חן |

שופטת בית משפט השלום באשקלון, דורית בונדה, שחררה בתנאים מגבילים את ישראל קולפינצקי ויפה לוי, שנעצרו על ידי רשות המסים, בחשד להגשת מסמכי ייבוא כוזבים, הצהרות כוזבות ובניסיון להטעות את פקיד המכס ואת מכון התקנים בעת בדיקת טובין מיובאים במטרה לקבל אישורים במרמה.

מבקשת המעצר עלה כי ב-12 באוקטובר ביצעו עובדי מכס אשדוד בדיקות ל-12 מכולות אותן ייבא קולפינצקי, תושב בת ים, ועל פי הצהרתו הכילו פלטות עץ מצופות. בבדיקת המכולות נמצאו פלטות עץ מצופות שאינן תואמות את הצהרת היבוא ולא עומדות בתקנים הנדרשים. בעקבות כך נקבעה בדיקה של מכון התקנים למכולות.

על פי החשד, קולפינצקי, ידע מראש כי הפלטות אותן ייבא לא תואמות להצהרה ולכן לא יקבל את האישורים הנדרשים לשחרור הטובין המיובאים. בעקבות כך, פנה החשוד לנציגת עמילות מכס שלו, יפה לוי, ועדכן אותה שיש בעיה במשלוח וכי הוא מתכוון להגיע לבדיקה ולהביא עימו בחשאי פלטות עץ אשר עומדות בדרישות מכון התקנים ואינן קשורות ליבוא ולשתול אותן בפתח המכולות, ובכך להערים על עובדי המכס ומכון התקנים. יפה לוי, על פי החשד, אישרה לו לבצע את הפעולה ואף דאגה לו לאישור כניסה לשטח מסוף המטענים.

עוד עלה כי ביום הבדיקה, הכניס קולפינצקי את פלטות העץ בחשאי למתחם הבידוק של המכס, פרק את פלטות העצים ושתל אותן במכולות ע"מ להציג מצג שווא בפני פקחי מכון התקנים לפיהם העצים עומדים בתקן. בעת ביצוע הפעולות, לוי הייתה נוכחת בסמוך לחשוד בשטח בדיקות המכס ונמנעה מלעדכן את נציג המכס הנוכח במקום. השניים עוכבו לחקירה, ובחקירתו לטענת רשות המסים, קשר את עצמו קולפינצקי לאירוע.

_____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דורית בונדה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות