בית המשפט קבע: 3 ימי מעצר אם האב יצור קשר עם ילדיו

על פי ביהמ"ש לענייני משפחה בתל אביב, האב הראה סימנים למסוכנות ואף קרא לאם ילדיו בקבוצת הוואטסאפ של הגן "שטן". לאחר שלא עמד בהחלטות קודמות, קבע השופט כי הגרוש ייכנס למעצר על כל הפרה נוספת
נעמה כהן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט לענייני משפחה בתל אביב, ארז שני, קבע בהליך של ביזיון בית משפט נגד אב בגין אי מילוי החלטות בית המשפט, שאם הוא יצור קשר עם ילדיו שלא במרכז הקשר ובכלל זאת קשר טלפוני, הוא ייעצר ל-3 ימים בגין כל הפרה של הצו. פרט לכך חייב השופט את האב ב-8,000 שקלים הוצאות.

המדובר באב שהעלה בעבר כמה וכמה סימנים למסוכנותו, למשל בקבוצות "WhatsApp" כולל זו הכיתתית שבה ניבל את פיו ואימרתה של הבת בגן כי האב לימד אותה כי אמא היא "שטן", האב דם פרסם כי האם מסוכנת והציבור נדרש לפקח עליה וכי ביקשה לדקור את הילדים וכל אלה "עלילות דם", ללא בסיס וללא גבול. בהמשך הוא שכר דירה בסמוך למקום מגוריה של האם, באומרו כי אין הוא יודע היכן מתגוררת היא וגם חטף את מכשיר הטלפון הנייד של האם במהלך אירוע אלים ובתחילה הכחיש זאת, עד אשר הוצג בפניו סרטון שהוכיח את מעשיו ואז הסביר כי חטף את הטלפון "על החשבון", כיוון שידע כי בעתיד תיטול ממנו האם את הטלפון השייך לו.

פעמיים חייב השופט שני את האב בהוצאות, אולם הוא לא שילם אותם ונפתח נגדו הליך על-פי פקודת ביזיון בית המשפט, הליך אשר מטרתו לוודא ציות לפסק הדין. החלטתו כתב השופט כי גם אם הוא יטיל קנס, סביר להניח כי גם סכום זה לא יפרע הנתבע ולא יהא בו משום הרתעה.

לפני מספר שבועות הוציאו שירותי הרווחה השלמה לתסקיר, שם סיפרו כי האב מגיע לבניין בו מתגוררת האם, צועק, מקלל ומאיים תוך שבזמן מעשיו אלה מחזיק את הבת יושבת ברכבו. שירותי הרווחה דיברו בנזק מתמשך לילדים וכבר אז סברו כי האם בסיכון גבוה וכי טוב תעשה אם תפנה למקלט לנשים מוכות.

"מן הסתם מהססת האם עד עתה וקל לי להבינה", כתב השופט, "שהרי קשה להבין מדוע צריך הקורבן לעזוב את ביתו, ליטול את ילדיו למקום בלתי נוח, להפריע לעצמו ובעבודתו רק כי פלוני, ברשעותו, בוחר להעדיף את רגשותיו ולהפוך את חיי של הזולת ל"גיהינום". מקלט לנשים מוכות הוא מפלטתן של נשים מפני אלה אשר אין עליהם מורא, אין עליהם דין ולא דיין, כנראה גם מוראו של היושב במרומים אין עליהם. אלא שלבוא ולומר כי צודק שהקורבן יישב ב"כלא" של המקלט ויתחבא, בעוד המעוול חותר לפגוע בקורבן והמעוול חופשי לחיות את חייו – צודק זה לא, אלא זו פשוט חוסר ברירה".

עוד הוסיף: "הואיל וכך נתתי צו, כי תוך 5 ימים יועברו כל הילדים לידי האם, לאחר שהאב החזיק בהם שלא כדין. כעבור שבוע הגישו שירותי הרווחה מסמך נוסף. מסתבר כי כלשונם, ארך אירוע נטילת הילדים זמן רב וזאת מדוע? כי האב לא הסכים ליתן את הילדים לעובדת הסוציאלית (כך היא כותבת) ועד שלא הודיעה לו משטרת ישראל כי תעצרו בשל הפרת הוראה חוקית, לא נמסרו הילדים".

האב, על פי ביהמ"ש, גם עשה שימוש בקשר הטלפוני שיש לו עם הקטינים כדי לגרום להפרת פסק הדין וכי הוא ממשיך לעשות זאת גם כעת, בין אם אגב סחיטה רגשית, בין אם אגב ניאוצה של האם וכאמור מאחר וקנס כספי, לדעת השופט לא יהא בו להרתיע את האב ומעבר לקביעת השופט כי הוא אוסר על האב ליצור קשר כלשהו עם ילדיו שלא במרכז הקשר ובכלל זאת קשר טלפוני, קבע כי בגין כל הפרה של הצו ייעצר האב ל- 3 ימים.

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ארז שני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות