לילך יחזקאל: "הגינות לפני הכל"

היא בחרה לעסוק במשפטים כדי לשמש קול בעבור אלו שאינם יכולים להשמיע אותו, אמא שלה היא המודל שלה לחיקוי וממנה היא שואבת את ההשראה לקריירה אינטנסיבית לצד אמהות חמה. בראיון לאוביטר אומרת עו"ד יחזקאל: "אישה חזקה היא כזאת שיודעת לעמוד על שלה"
זהר אטיאס |
עו"ד לילך יחזקאל

עו"ד לילך יחזקאל ריגשה אותנו בראיון חגיגי לכבוד יום האישה, למדנו להכיר את האישה שעומדת מאחורי המקצוע, את הערכים ואת זו שאחראית לחלק לא קטן ממי שהיא היום. "אישה חזקה היא אחת שתסכים ללכת נגד הדעה הכוללת אם היא מאמינה בדרך אחרת", היא אומרת בראיון מיוחד לאוביטר.

למה בחרת לעסוק במשפטים?

"חשוב לי להשמיע את הקול בעבור אלו שלא יכולים להשמיע, לדוגמה האוכלוסייה המבוגרת. הם כלל לא מודעים לזכויות שלהם ואיך לקבל את מה שמגיע להם, על כן אני משמשת עבורם צינור משמעותי בעבור כל זכות סוציאלית שעתידה להטיב עמם בשלב זו או אחר בחייהם".

______________________________________________

"כל שנותר הוא האחדות והדחיפה

בגזרה החברתית – להגיע לשיווין

אמיתי זה בידיים שלנו".

_________________________________________________

מי המודל לחיקוי שלך?

"אמא שלי, ללא ספק. היא מורה במערכת החינוך ומחזיקה בתואר שני, ראיתי אותה לאורך שנותיי מנהלת משק בית ומגדלת ילדים לצד קריירה, היא השקיעה בתלמידים שלה לא פחות משהשקיעה בנו וכילדה זה ריגש אותי מאוד.
המשפחתיות, האחדות והשמחה תמיד היו החשובים לה מכל. היא משקיעה מאוד בעבודה שלה והיא אישה מאוד אהובה, אני יכולה לומר במאת האחוזים שלא הייתי מי שאני היום לולא התמיכה שלה.

"ההשראה והשקעה שלה יחד עם הסנכרון המדהים של הקריירה לצד אימהות חמה ותומכת הייתה ניכרת לי ולכולן מאז ומתמיד, על כן היא הדמות שלי לחיקוי וגם תמיד תהיה".

עו"ד לילך יחזקאל ואמה. "מודל לחיקוי".

האם קיים לדעתך שיווין בין נשים וגברים?

"מבחינת שכר ומבחינת התנאים שיש לנשים בחוץ התשובה היא לא, יחד עם זאת ראוי מאוד שיהיה שוויון זכויות ותנאים לנשים לגברים. המציאות הטבעית היא שנשים היום עובדות פחות מגברים כי הן לרוב אלו שמנהלות את הבית ומגדלות את הילדים, זה לא אומר שבחצי המשרה ובזמן שהן נמצאות בעבודה התפוקה שלהן פחות משל הגברים, בסופו של דבר העבודה מבוצעת על הצד הטוב ביותר אפילו שהן מקדישות פחות שעות לקריירה שלהן. זה אומר המון על העוצמות ויכולות ההכלה של האישה, לכל זאת מצטרף גם הפער שאישה מרגישה שהיא צריכה לחפות עליו וזה הופך את המציאות שלה להרבה יותר מאתגרת, מצד אחד זה פוגע בשווין ומצדו השני של המטבע זה מוערך ומעיד על הכוחות שלנו. עכשיו, כל שנותר הוא האחדות והדחיפה בגזרה החברתית – להגיע לשיווין אמיתי זה בידיים שלנו".

__________________________________

"אישה חזקה היא כזאת שיודעת

לעמוד על שלה, שלא

מפחדת להשמיע את קול"

_____________________________________

מה חשוב לך שלקוחות ידעו עליך?

"הרבה פעמים אני שומעת מלקוחות שאני נשמעת להם מאוד הוגנת, אפילו עוד לפני שנפגשנו. חשוב לי שלקוחות יצאו ממני בתחושה טובה וחיובית, כזאת שתעניק להם שלווה לצד אמון ורוגע גם במעלה התהליך שלנו. זה יוצר דאבל אפקט של המלצות ותגובות חיוביות שמעניקות לי הרבה כוח להמשיך ולהיות שם בעבור אלו שצריכים. לדוגמה, לאחרונה הצלחתי להעלות ללקוחה בוועדה של ביטוח לאומי אחוזי נכות שמקנים לה קצבת נכות. היא צלצלה אלי נרגשת ולא הפסיקה להודות לי על השירות ותוצאותיו ויחד עם זאת גם אני הודיתי לה על הזכות לעזור, על כן אמשיך לפעול בעבורה לטובת זכויות נוספות שמגיעות לה והיא אינה מודעת להן. זה מאוד חשוב, בעבורה ובעבור כל אזרח במדינה בשעה בה צריך להתוודע למה שמגיע לו".

עו"ד לילך יחזקאל

מה ההגדרה שלך לאישה חזקה?

"אישה חזקה היא כזאת שיודעת לעמוד על שלה, שלא מפחדת להשמיע את קולה במציאות שטרם הפכה שוויונית במגזרים אלו ואחרים. אישה חזקה היא אחת שתסכים ללכת נגד הדעה הכוללת אם היא מאמינה בדרך אחרת.
והכי חשוב, קלישאתי ככל שישמע – 'תעשי רק מה שאת אוהבת – רק מה שאת חושבת שיהיה לך טוב'".

לאתר לילך יחזקאל – משרד עורכי דין


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות