מערכת החינוך סגורה? תלוי איפה – חמישה גנים ובתי ספר נמצאו פתוחים בבית שמש

4,512 דוחות ניתנו על ידי המשטרה במסגרת פעילות אכיפת הגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר ברחבי הארץ. מרסית הדוחות ניתנו על יציאה ממקום מגורים לפעולה שנאסרה וכן בשל אי עטיית מסיכה
רונן לוי |
מפירי סגר בבית שמש. המצולמים אינם קשורים לכתבה. צילום יעקב לדרמן, פלאש 90

במשטרה לא מפסיקים לרגע בפעילות אכיפת הגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר ברחבי הארץ וביממה החולפת, נרשמו ע״י המשטרה 4,512 דוחות בגין ההפרות השונות. מרביתם בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שנאסרה – 2,750 דוחות, ובהם גם 1,446 דוחות בגין אי עטית מסיכה, 81 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 75 דוחות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 122 דוחות בגין שהייה במקום שנאסר.

בישראל מערכת החינוך עדיין סגורה, אבל יש ערים שזה לא תופס בהם. המשטרה איתרה בעיר בית שמש, 5 מתחמים בהם הופעלו 2 גני ילדים ו 3 בתי ספר, בהם שהו ולמדו עשרות ילדים בניגוד לתקנות. השוטרים פעלו על מנת להפסיק את הלימודים ולפזר את הילדים חזרה לבתיהם ורשמו קנסות על סך 5,000 שקלים ל-5 האחראים, כשאחד מהם זומן גם לשימוע במשטרה.

השוטרים גם איתרו מבנה בישוב גבעת זאב בו התקיימה מסיבה, פעלו להפסקתה ורשמו 5 קנסות לאלו שנתפסו במקום בניגוד לתקנות. שוטרי תחנת זבולון חשפו במחסום בידוק סמוך לאזור הקריות, קטין תושב המקום בן 17 שהגיע למחסום ברכבו שעה שעל פי רישומי משרד הבריאות הינו מחויב בידוד. השוטרים רשמו לנהג קנס על סך 5,000 שקלים לצד דרישה לשוב לביתו מיד בהתאם להנחיות.

במקביל נערכו ביקורים וביקורות אחר יישום ההנחיות ב-2,911 בתי עסק. כאמור עשרות בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, ניתנו 229 אזהרות, וב-53 מקומות בוצע דילול קהל. בנוסף בוצעו בדיקות של הימצאות בבידוד ל-795 חולים מאומתים המאושפזים בבית וכן ל-2,073 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות