עו"ד גלי דנילוב: "אישה חזקה היא זו שמצליחה לאזן בין הקריירה לילדים"

היא חושבת שהחברה הישראלית מתקדמת יפה לקראת שוויון, אך עדיין לא במקום הרצוי, היא מודה כי נשים תלויות בתמיכה הגברית כדי להצליח בשילוב שבין קריירה לבית ובעיקר מאחלת שהילדות שלה יקומו בבוקר בתשוקה לעשייה שהן אוהבות. עו"ד גלי דנילוב בראיון מיוחד
זהר אטיאס |
עו"ד גלי דנילוב.

לכבוד יום האישה, עו"ד גלי דנילוב מדברת: מצאנו הרבה שוני באשר לתפישת עולמה כאישה במערכת המשפט וכאישה בפרט – רק למדנו. מי הייתה ההשראה שלה? מה היא לא אוהבת במדינה ומה היא מאחלת לילדות שלה? ראיון מיוחד וחגיגי לאוביטר.

למה בחרת לעסוק במשפטים?

"למדתי משפטים בעקבות הרצון העמוק שלי לעזור לאחר – לא נולדתי עם כפית של זהב בפה, אך יחד עם זאת כן נולדתי למשפחה חמה ותומכת שמבחינתם אקדמיה היא ערך עליון. בזכותם בחרתי בקריירה ובתואר כה מעשיר, אלו אפשרו לי לרכוש ידע עצום במגוון תחומים, היום קיים ברשותי ארגז כלים משמעותי עמו אני יכולה לעזור לפרט".

__________________________________________

"נולדתי למשפחה שמבחינתה אקדמיה

היא ערך עליו, בזכותם בחרתי

בקריירה ובתואר כה מעשיר"

__________________________________________

האם לדעתך קיים שיווין בין גברים לנשים?

"אני חושבת שבאופן כללי אנחנו מתקדמים יפה לקראת השוויון – אם כי אנחנו עדיין לא במקום הרצוי. כנשים ואימהות אנחנו לעומת הגברים נורא תלויים בתמיכה שלהם, זה לא משנה לי איך זה נשמע זו עובדה בעייני. אם לאישה אין את התמיכה מהבעל לעזור ולהיות שם בעבור הילדים וחינוך ראוי, אנחנו לא באמת יכולות לעשות את זה. בעבור הגברים המציאות מביאה איתה לגיטימציה הרבה יותר רווחת להתמקדות בקרירה, כמובן שלשם פרנסת המשפחה, אני לא מכירה הרבה נשים שמגיעות לעמדות מפתח והצלחה מספקת עבורך בבחינת הקריירה בלי בעל שעומד שם מאחוריהן. לדעתי השיווין הוא ההרמוניה הנכונה בין הגבר לאישה, לבית ולקריירה – בעיקר לטובת הילדים".

עו"ד גלי דנילוב. "מקווה להוות דוגמא לבנות שלי".

מי המודל שלך לחיקוי?

"אמא שלי, אני יודעת שזו תשובה דיי בנאלית אבל זאת האמת. אמא שלי גידלה אותי ואת אח שלי כאם חד הורית והיכולת שלה להיות מצד אחד נורא רכה ואוהבת ומצד שני לחנך אותנו ללא פשרות ולהצלחה אישית הייתה השראה גדולה עבורי. מבחינתי היא מודל אותו הייתי רוצה להוות לבנותיי וכמובן להעניק להן את שהעניקה לי".

האם יש לך יתרון כאישה בדיונים בבית המשפט?

"אני מקווה ובוחרת להאמין שלא. היתרון היחיד שלי כאדם הוא הידע והכישורים שצברתי כמשפטנית בעבור ייצוג הולם. אני כן אתן דוגמה על בתי הדין הרבניים שלצערי נעשה להם עוול עם סטיגמה מוכרת שלי באופן אישי צורמת ואין בה הגיון או אמת. הציבור הרחב ונשים בפרט סבורות שהיחס כלפיהן נוקשה ולא הוגן, כמו כן, לא שוויוני. ההפך הוא הנכון. בתי הדין הרבניים רואים באישה 'בת מלך', ההלכות והפסיקות נובעות מכבוד גדול לאישה, הם רואים אותה ממש כקדושה. לצערי, זה בניגוד לסטיגמה ושיחות הסלון של אנשים, אני רואה נשים שמגיעות אלי ואינן מעוניינות לעבור דרך בית הדין הרבני – במעלה התהליך הן מבינות שאין קשר בין הסטיגמה למציאות".

האם תמליצי לבנותייך ללמוד משפטים?

"אני אמליץ להן לעשות רק את מה שהן אוהבות. אני מאוד מעריכה בחיי את העניין שאני קמה כל בוקר לעבודה שאני אוהבת וזה בדיוק מה שאני מייחלת בעבורן, זה לא משנה אם הן יהיו אומניות או משפטניות העיקר הוא שהן יקומו בבוקר בתשוקה לעשייה שהן אוהבות".

אמה של עו"ד גלי דנילוב. "היא המודל שלי".

מה הכי מפריע לך במדינה?

"משהו בתקשורת חורה לי, באותה מידה שהם ירצו להעלות ולהעצים בן אדם או סוגיה, כך גם מצדו השני של המטבע הם יכולים לרסק אנשים, בעיקר זה מה שמפריע לי, זה מגיע לכל הגזרות, מהפוליטיקה ועד הבידור".

____________________________________________

"אני מקווה להוות דוגמא לבנות שלי,

שגם הן לא יהססו לרדוף אחרי חלומות שלהן"

_____________________________________________

מה ההגדרה שלך לאישה חזקה?

"היכולת של נשים לאזן בין קריירה לילדים על אף שאין ספק שתמיד יש מצפון. אני מדברת מעולמי הפרטי ולאור זה שאני עושה תואר שני ומחזיקה משרד, יש לזה את הפלוסים והמינוסים בהקשר של הבית וגידול בנותיי, מאידך אני מקווה להוות דוגמה לבנות שלי, שגם הן לא יהססו לרדוף אחרי החלומות שלהן".


https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%92%d7%9c%d7%99-%d7%93%d7%a0%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%91

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות