פשרה בייצוגית נגד סופרמרקט 'פוליצר חדרה': יפצה לקוחות

ביהמ"ש אישר לאחרונה פשרה בתביעה ייצוגית שהגישו צרכנים נגד המרכול בטענה להטעיית הציבור. נקבע כי הרשת תפצה את הקבוצה ב-750 אלף שקלים
לירן טטרו |
"טעות נקודתית". אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

הסדר פשרה הושג לאחרונה בבית המשפט המחוזי בלוד בתביעה ייצוגית שהגישו צרכנים נגד מרכול "פוליצר חדרה", בין היתר על הטעיית הציבור בסניף של החברה בעיר. בהסדר נקבע כי הרשת תשלם 750 אלף שקלים לחברי הקבוצה הנתבעת, זאת בהתאם לקריטריונים שנקבעו לקבלת הפיצוי.

על פי כתב התביעה הייצוגית שהוגש בחודש ינואר 2019 נגד 'פוליצר חדרה' ונוספים, הצרכנים שהוגדרו כנפגעי הפרשה הם כאלה שרכשו מוצרים במרכולים של החברה אשר נארזו לפי משקל. על פי התביעה והנטען, המרכול לא הפחית בחישוב המחיר את האריזה וחייב את הלקוח במחיר גבוה יותר מעלות המוצר עצמו. התובענה שהוגשה הייתה להטעיית צרכנים.

בין היתר, טענו הצרכנים כי מי שנפגע היה זה שרכש בפוליצר מוצרי מזון כמו חלקי עוף טרי או קפוא, ארוזים מראש או בתפזורת במשקל הכולל את משקל האריזה ללא הפחתת משקל האריזה עצמה. בנוסף, סעיף נוסף בתביעה ייחס למרכול גביית תשלום עבור שקיות ניילון בתקופה שטרם נקבעה החובה לגביית תשלום 10 אגורות עבורה.

על פי חברי הקבוצה, בחישוב שערכו, מגיעים העוולות שנגרמו לצרכנים לכדי 2.5 מיליון שקלים גביית יתר בלתי מוצדקת ואף יותר, כאשר הסכום המלא "לא ניתן להערכה מדויקת".

בתשובתה לבית המשפט טענה 'פוליצר חדרה' כי "היא נוהגת דרך קבע לנטרל את משקל האריזה ממשקל המוצרים הנמכרים בסניפיה ובכלל זה ממוצרי העוף והבשר ולגבי החמוצים הנמכרים בחלק מהסניפים". עוד נטען כי "היא מיידעת את לקוחותיה ע"י שילוט ברור המציין כי משקל האריזה אינו מנוכה ממשקלו הכולל של המוצר וכי עובדיה מתודרכים בעניין הפחתת משקל האריזה באופן שוטף ומנהלי הסניפים מוודאים כי הנחיות אלה מיושמות בפועל".

לאחר הגשת כתבי הטענות וקיום דיון בנוכחות הצדדים במסגרתו נבחנו הטענות מכאן ומכאן, המליץ בית המשפט להפנות את המחלוקת לגישור. בעקבות כך, הודיעו הצדדים בסוף חודש דצמבר 2020 על הסכמתם לגישור בפני המגשרת עו"ד קרן וינברג אייל.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות