הסדר פשרה הושג לאחרונה בבית המשפט המחוזי בלוד בתביעה ייצוגית שהגישו צרכנים נגד מרכול "פוליצר חדרה", בין היתר על הטעיית הציבור בסניף של החברה בעיר. בהסדר נקבע כי הרשת תשלם 750 אלף שקלים לחברי הקבוצה הנתבעת, זאת בהתאם לקריטריונים שנקבעו לקבלת הפיצוי.
על פי כתב התביעה הייצוגית שהוגש בחודש ינואר 2019 נגד 'פוליצר חדרה' ונוספים, הצרכנים שהוגדרו כנפגעי הפרשה הם כאלה שרכשו מוצרים במרכולים של החברה אשר נארזו לפי משקל. על פי התביעה והנטען, המרכול לא הפחית בחישוב המחיר את האריזה וחייב את הלקוח במחיר גבוה יותר מעלות המוצר עצמו. התובענה שהוגשה הייתה להטעיית צרכנים.
בין היתר, טענו הצרכנים כי מי שנפגע היה זה שרכש בפוליצר מוצרי מזון כמו חלקי עוף טרי או קפוא, ארוזים מראש או בתפזורת במשקל הכולל את משקל האריזה ללא הפחתת משקל האריזה עצמה. בנוסף, סעיף נוסף בתביעה ייחס למרכול גביית תשלום עבור שקיות ניילון בתקופה שטרם נקבעה החובה לגביית תשלום 10 אגורות עבורה.
על פי חברי הקבוצה, בחישוב שערכו, מגיעים העוולות שנגרמו לצרכנים לכדי 2.5 מיליון שקלים גביית יתר בלתי מוצדקת ואף יותר, כאשר הסכום המלא "לא ניתן להערכה מדויקת".
בתשובתה לבית המשפט טענה 'פוליצר חדרה' כי "היא נוהגת דרך קבע לנטרל את משקל האריזה ממשקל המוצרים הנמכרים בסניפיה ובכלל זה ממוצרי העוף והבשר ולגבי החמוצים הנמכרים בחלק מהסניפים". עוד נטען כי "היא מיידעת את לקוחותיה ע"י שילוט ברור המציין כי משקל האריזה אינו מנוכה ממשקלו הכולל של המוצר וכי עובדיה מתודרכים בעניין הפחתת משקל האריזה באופן שוטף ומנהלי הסניפים מוודאים כי הנחיות אלה מיושמות בפועל".
לאחר הגשת כתבי הטענות וקיום דיון בנוכחות הצדדים במסגרתו נבחנו הטענות מכאן ומכאן, המליץ בית המשפט להפנות את המחלוקת לגישור. בעקבות כך, הודיעו הצדדים בסוף חודש דצמבר 2020 על הסכמתם לגישור בפני המגשרת עו"ד קרן וינברג אייל.