4 נהרגו בקריסת עגורן ביבנה – איש לא יעמוד לדין

פרקליטות מחוז מרכז הודיע לחשודים בתיק אסון קריסת העגורן באתר בניה ביבנה בשנת 2019 כי תיק החקירה נגדם נסגר, זאת בשל קשיים ראייתיים להעמידם לדין. באסון נהרגו יוני סבג, גיל חזאזי, בן דקלו וסרגי סימנוב
רונן לוי |
קריסת עגורן אתר בניה אסון
תאונת עגורן באתר בנייה צילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז מרכז, הודיעה לחשודים בתיק אסון קריסת העגורן באתר בניה ביבנה בשנת 2019, בו נהרגו יוני סבג, גיל חזאזי, בן דקלו וסרגי סימונוב זכרם לברכה, כי תיק החקירה נגדם נסגר. בפרקליטות נפגשו עם בני משפחות ההרוגים ובאי כוחם, בהן הוסברו להם בפירוט רב ממצאי החקירה והמצב הראייתי בתיק.

האסון ארע בחודש מאי 2019, כאשר ארבעה הפועלים נהרגו בקריסת העגורן ביבנה. כוחות הכיבוי חילצו פצוע שהיה תלוי בגובה של עשרות מטרים מעל הקרקע במשך דקות ארוכות. לאחר ניסיונות להצילו – מותו נקבע. מהחקירה עלה כי בעת שצוות המנוף עמל על פירוק המנוף בגובה עשרות מטרים מעל הקרקע, השתחררה המשקולת של המנוף מסיבה שעדיין אינה ידועה. שאר חלקי המנוף היו מוחזקים על ידי מנוף הפירוק ועל כן לא נפלו ארצה.

לאחר שנחקרו מספר מעורבים, תיק החקירה הועבר לפרקליטות, שם הוחלט מבחינת מכלול הראיות בתיק כי לא ניתן להגיש כתב אישום נגד מי מהחשודים כיוון שלא מתקיים בעניינם סיכוי סביר להרשעה.

התשתית הראייתית בתיק כללה, בין היתר, ראיות אובייקטיביות מזירת האירוע, ביניהן תמונות שצולמו על ידי רחפן, בהן ניתן לראות כי המוט המקשר בין שני חלקי חוליית השפיץ של העגורן היה מחובר בעת פירוק הזרועות בניגוד להוראות היצרן המופיעות בספר העגורן, דבר שגרם לעומס ובסופו של יום לקריסה. כך נקבע על פי חוות דעת מומחה של מכון התקנים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות