הקואליציה הצליחה להפיל את הצעות אי האמון בשל כישלון הטיפול בקורונה

מליאת הכנסת הצביעה בעד הודעת ראש הממשלה, ודחתה את כל הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה בנט: "סגר הוא פעולה הכרחית כשנכשלת במתן טיפול טוב"
דניאל בן חמו |
ח"כ מיקי זוהר. צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת הצביעה בעד הודעת ראש הממשלה שנמסרה מוקדם יותר למליאה. 53 חברי כנסת הצביעו בעד הודעת ראש הממשלה לעומת 40 ח"כים שהצביעו נגד. כמו כן דחתה המליאה את כל הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה.

ההצעה "כישלון ממשלת ישראל בטיפול בקורונה ואיבוד השליטה של ראש הממשלה על המשבר" (יש עתיד-תל"ם) נדחתה ברוב של 53 מתנגדים לעומת 30 תומכים. ההצעה "כישלונה של הממשלה בתחום הכלכלי, החברתי, האזרחי והמדיני" (מרצ) נדחתה ברוב של 39 תומכים מול 53 מתנגדים.

ההצעה "כישלון הממשלה באיסוף נשק חם בלתי מורשה המפוזר במרחב הציבורי, במיוחד בחברה הערבית ומשמש אמצעי לפשע" (הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"מ, תע"ל, בל"ד)) נדחתה ברוב של 30 תומכים מול 56 מתנגדים.

ההצעה "מחדל הממשלה במערכה מול נגיף הקורונה" (ישראל ביתנו וימינה) נדחתה ברוב של תומכים 30 מול 56 מתנגדים ושני נמנעים.

ח"כ בועז טופורובסקי הציג את ההצעה של יש עתיד תל"ם ואמר: "השאלה היחידה שתהיה היום בהצעת אי האמון הנוכחית היא מי יצביע בעד נתניהו ומי יצביע בעד החלפתו. שום שאלה אחרת. ככה, זה כל כך פשוט. בלחיצת כפתור היום של כל חברי הכנסת כאן, כחול לבן, העבודה, בנט וליברמן, אפשר להחליף את הממשלה בלי בחירות כבר היום".

"אין ספק", הוסיף טופורובסקי, "הליכה לבחירות ברגעי משבר היא חמורה מאוד למשק, לאמון הציבור, לכל המערכת הפוליטית. אבל לא חייבים ללכת לבחירות, כי באותה לחיצת כפתור אחת אפשר להרים כאן ממשלה קטנה ויעילה, כזו המורכבת מיש עתיד-תל"ם, ימינה, ישראל ביתנו, כחול לבן והעבודה, בה ראש הממשלה הוא יאיר לפיד שר הביטחון הוא בני גנץ, שר החוץ הוא גבי אשכנזי, שר המשפטים הוא אבי ניסנקורן, שר הקורונה הוא בנט וגם הליכוד יהיו חברים".

בסיום הנאום, ח"כ אחמד טיבי קם ממושבו ואמר לח"כ טופורובסקי: "בעקבות הנאום שלך הרשימה המשותפת לא תצביע בעד ההצעה שלכם. הזכרת את כולם ולא הזכרת את המשותפת. תתבייש לך. ככה מארגנים שותפות? אנחנו 15 מנדטים כאילו לא קיימים?".

ח"כ טופורובסקי חזר לדוכן והשיב: "אני מתנצל. אני חושב שההסתה כנגד 20% מהאזרחים הישראלים היא איומה ונוראית, ואין ספק שאתם צריכים להיות חלק מההנהגה במדינת ישראל".

ח"כ נפתלי בנט: "סגר הוא פעולה הכרחית כשנכשלת במתן טיפול טוב. סגר הוא פטיש על אזרחי ישראל במקום פינצטות על חולי ישראל. סגר פירושו להתגאות ששמת את כל האזרחים בכלא כי אתה לא מצליח להשתלט על הפשיעה. הסגר הורס כאן דור של יזמים ובעלי עסקים, הסגר מרסק את הנפש של ילדינו, הסגר הוא אנטיתזה לרוח הישראלית. ישנה סיבה נוספת לכך שהעם איבד את האמון, הסיבה לכך היא כי אתה, ראש הממשלה, לא מאמין בעם״.

"אני נושא באחריות המשותפת לכל חברי הממשלה ובסופו של דבר גם לחברי הקואליציה", אמר השר אופיר אקוניס במליאה. "למה? כי זה שלטון תקין. למה? כי זוהי דמוקרטיה. אתה אומר את דעתך, היא לא מתקבלת ברוב קולות, אתה נושא באחריות משותפת, לא בורח ממנה ולא מתחמק ממנה בכל מיני סיפורי מעשיות. אני חושב שהעסקים צריכים להיפתח, בזהירות ובאחריות. אנחנו צריכים ללמוד את הלקחים של הגל הראשון. הזמן הזה שבו אנחנו נדרש, אם נתוני התחלואה אכן ילכו וימשיכו לרדת, אני בטוח שאנחנו נקצר את טווח הזמנים לפתיחה של ענפים נוספים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות