מה העונש שקיבל בעל שתקף את אשתו ההריונית?

צעיר בן 27 מהמרכז, היכה וחנק את בת זוגו, בעודה הרה, לעיני עוברים ושבים ברחוב, אך למרות זאת ביהמ"ש גזר עליו עונש קל במיוחד של 9 חודשי עבודות שירות על אף שלא נטל אחריות על מעשיו ולא הביע כל חרטה
מעיין לביא |
אילוסטרציה evanto

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, גיא אבנון, גזר 9 חודשי עבודות שירות, כולל הפעלת מאסר על תנאי, לתושב המרכז, צעיר בן 27, שהואשם בתקיפת בת זוגו בעת שהייתה בהריון. ביהמ"ש גזר את העונש הקל אף שהנאשם לא נטל כל אחריות על מעשיו, לא הביע חרטה ואף ביצע את המעשים שעה שעמד נגדו מאסר על תנאי. "בניגוד לכוח שהיה בו להפעיל כלפי זוגתו, לאחר האירוע לא היה בכוחו של הנאשם ליטול אחריות על מעשיו ולהביע חרטה", נכתב בגזר הדין.

על פי כתב האישום, בין הנאשם לבת זוגו, החל ויכוח ברחוב בעת שהייתה בהריון באותה עת. במהלך הוויכוח תפס הנאשם בחוזקה בכתפה של האישה והוריד את ראשה כלפי מטה. לאחר שהצליחה להשתחרר מאחיזתו תפס הנאשם את ראשה מתחת לבית שחיוֹ והוריד את ראשה כלפי מטה פעם נוספת. בהמשך תפס בצווארה בידו האחת, בעודו מחזיק בידה האחרת. האישה ניסתה להשתחרר מאחיזתו של הנאשם, והלה הושיב אותה על מדרגות בנין סמוך.

במהלך המשפט הושמעה קלטת של הקריאה למוקד 100 מעד ראיה: : "יש פה איזה גבר שמכה בחורה פה באלימות…יש פה איזה בחור גופיה ובאלימות על איזו בחורה פה…תקשיבי, וואי וואי וואי, תקשיבי תזיזו את עצמכם…תוקף אותה, כן בידיים…תקשיבי הוא לחץ לה בצוואר, חנק אותה".

התביעה טענה לערכים המוגנים שנפגעו ממעשיו של הנאשם: זכות האישה לשלמות גופה, לשלוות נפשה, ולביטחון ואוטונומיה על גופה, במיוחד בתוך התא המשפחתי. היא עמדה על חומרת מעשיו של הנאשם, עת תקף את האישה ברחובה של עיר, ובעודה בהריון, טענה כי התנהגותו תוקפנית ואימפולסיבית, ומחייבת מענה עונשי הולם, במיוחד שמדובר במי שלא לקח אחריות על מעשיו, ועל היעדר אופק טיפולי.

מנגד, בא כוח הנאשם טען כי מעשיו של הנאשם מצויים במדרג אלימות נמוך. לדבריו לא מדובר בבעיטות, סטירות, מכות, משיכות שיער וכיוצ"ב, כי אם רק בתפיסה בכתפה ובראשה של האישה והורדת ראשה כלפי מטה.

השופט אבנון כתב בגזר הדין כי הנאשם פגע בזכותה היסודית והטבעית של רעייתו לכבוד, לשלמות גופה, לשלוות נפשה וביטחונה בתוך התא המשפחתי. הוא נהג כלפיה באלימות ובגסות.

"התנגדותה של רעייתו, כמו גם היותה בהריון, לא הניאו את הנאשם ממעשיו", נכתב בגזר הדין, "ואף שהייתם במקום ציבורי, ברחובה של עיר ולעיני עוברים ושבים, לא גרמה לו למחשבה שנייה בטרם הפעיל את כוחו על זוגתו. בניגוד לכוח שהיה בו להפעיל כלפי זוגתו, לאחר האירוע לא היה בכוחו של הנאשם ליטול אחריות על מעשיו ולהביע חרטה. עוצמת האלימות הובאה מפיו של עד ראייה ישיר לאירוע בפנייתו למוקד 100".

השופט אבנון הוסיף: "למרבה הצער, עבירות אלימות המבוצעות על ידי גברים כלפי בנות זוגם אינן תופעה חדשה וחריגה, כי אם מכת מדינה כואבת (תרתי משמע). בתי המשפט ביטאו פעם אחר פעם יחס של סלידה וגינוי כלפי נאשמים המתעמרים בבנות זוגם, תוך הדגשת החובה להחמיר בענישה… הנאשם ביצע את העבירות בהן הורשע בשעה שמאסר מותנה בר הפעלה תלוי מעל ראשו, מבלי שהיה בכך להרתיעוֹ מלשוב לסורו ולנהוג באלימות. הוא ניהל את המשפט עד תומו ללא נטילת אחריות, ולו מינימלית".

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות