הורשע בתקיפה מינית של ילדה בת 9 – ירצה עבודות שירות בלבד

בית משפט השלום בפתח תקווה גזר עונש מקל על אביתר גרוס שביצע עבירות מין בתלמידתו מאחר ו"הביע חרטה עמוקה וכנה במעשיו". סנגורו: "הכלא אינו פתרון לכל חוליי החברה"
רונן לוי |
עו"ד יעקב שקלאר

גזר דין מקל למורה שהורשע בעבירות מין: 9 חודשים של עבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי של 40 אלף שקלים נפסקו לאביתר גרוס, מורה בן 35, שהורשע כי ביצע עבירות מין בתלמידה בת 9. השופט עודד מורנו נימק את העונש הקל בכך שמדובר ב"נאשם בר טיפול שהביע חרטה עמוקה וכנה, שבחר שלא לנהל את התיק ולהודות בשלב ראשוני מוקדם".

על פי הפרטים שהותרו לפרסום בגזר הדין, בנובמבר 2019 הורשע גרוס במסגרת הסדר טעון בביצוע מעשים מגונים. לפי האישום שבו הודה, הוא היה מורה בבית ספר יסודי ויזם מפגשים עם הילדה שהייתה תלמידתו. במהלך המפגשים ביצע בה מעשים מגונים וביקש ממנה לגעת באיבר מינו. הוא אף הזהיר אותה שלא תספר לאחרים אודות האירוע.

גרוס הורשע במסגרת הסדר טיעון, שהושג באמצעות סנגורו, עו"ד יעקב שקלאר. אף הצדדים לא הסכימו על העונש והנאשם הופנה לתסקיר מבחן ולבחינת הערכת מסוכנות מינית. התסקיר הראה כי גרוס נמצא ברמת מסוכנות נמוכה עד בינונית והמליץ על עבודות שירות.

עו"ד יעקב שקלאר

בהכרעת הדין קבע השופט מורנו כי "מעשיו של הנאשם מהווים פגיעה מתמשכת וחמורה". לפי השופט, "הדברים מתעצמים לנוכח העובדה שמדובר במורה, מי שנתפס בעיני ילד כדמות חיובית, סמכותית, שצריכה לסייע לו. הנאשם בגד באמון הבסיסי של הקטינה במורה כמות חינוכית אשר כל קטין מבקש לשים בה את מבטחו".

לפי בית המשפט, העונש המירבי עומד על 7 שנות מאסר והעונש המזערי על 21 חודשים, אך ניתן שחלק מתקופת המאסר תהיה על תנאי. בעניינו של גרוס, ציין השופט מורנו כי יש לבחון אם יש מקום לסטות ממתחם הענישה משיקולי שיקום. "מדובר בנאשם בר טיפול", כתב השופט מורנו בגזר הדין. "שהביע חרטה עמוקה וכנה, שבחר שלא לנהל את התיק ולהודות בשלב ראשוני מוקדם. החרטה לא התבטאה רק במילים אלא גם במעשים. כך שדאג להפקיד 40 אלף שקל טרם גזר הדין בקופת בית המשפט. מדובר בפיצוי משמעותי".

סנגורו של גרוס, עו"ד יעקב שקלאר, מסר: "בכל מקרה שבו מדובר בעבירת מין כלפי קטינים קמה זעקת נקמה מרושעת וזועמת. אף אחד לא מכיר את התיק כמו השופט ולאף אחד אין זכות לבקר את גזר הדין בלי להכיר את הנתונים. מדובר באדם מצטיין בכל מעשיו ואהוב על הבריות. בית המשפט קיבל את טיעונינו שיש להעדיף שיקולי שיקום על פני שיקולי הרתעה – ונכון עשה. הכלא אינו פתרון לכל חוליי החברה וטועה מי שחושב שכן. במקרים בהם מעורבים קטינים ומשפחה של הנאשם – יש להעדיף טיפול ושיקום לטובת האינטרס הציבורי כולו".

____________________________________________

לצפיה ודירוג כבוד השופט עודד מורנו

____________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%99%d7%a2%d7%a7%d7%91-%d7%a9%d7%a7%d7%9c%d7%90%d7%a8

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות