חשד: העלו לכביש מוניות מזויפות

14 תושבי המרכז נעצרו בחשד ששכפלו רכבים שהורדו מהכביש למוניות פעילות תחת תיעוד מזויף. במשטרה טוענים כי בדרך זו עלו לכביש עשרות מוניות מזויפות תוך סיכון בטיחותי
רונן לוי |
מונית, צילום ארכיון: פלאש 90

המשטרה עצרה 14 תושבי גוש דן בחשד למעורבות ברשת המפעילה מוניות "משוכפלות", זאת לאחר חקירה סמויה שהתנהלה בשנה האחרונה בשתוף פעולה של רשות המסים – יחידת יהלום ומשרד התחבורה, שעניינה חשד לזיוף כלי רכבי ש"הורדו מהכביש" והפעלתם כמוניות "משוכפלות" ברחבי הארץ.

ראשיתה של הפרשה, עם קבלת מידע על חשד לזיוף פוליסות ביטוח של מוניות, כאשר עם התפתחות החקירה עלה החשד שעשרות מוניות פועלות בכבישי ישראל כשמספר המונית משוכפל, מזויף ומאפשר הפעלתן במקביל עם אותם סימני זיהוי, תוך ביצוע מגוון עבירות בהיבט הפלילי, התעבורתי והכלכלי, הנאמד במיליוני שקלים.

מהחקירה עלה החשד, כי 14 החשודים הפעילו עשרות מוניות "משוכפלות" לאורך תקופה ארוכה, כאשר רשמו באמצעות מסמכים מזויפים את רכביהם כמונית בעלת "זכויות ציבוריות", (מספר "הכובע" שמותקן של גג המונית), ללא ידיעת בעלי הזכות המקוריים, ובכך הניבו רווחים בעת שעל פי הרישום הרכבים מוגדרים "הורדה מהכביש".

בנוסף, נהגו החשודים לדווח למשרד הרישוי כי אותן מוניות "הורדו מהכביש", שעה שהמשיכו להפעיל אותן, באופן שהתחמקו מתשלום הביטוח, תוך סיכון בטחון משתמשי הדרך ואף מכרו את המוניות במחיר "מלא וגבוה" לאחר הסבה ממונית לרכב "אזרחי פרטי".

עם המעבר של החקירה לשלב הגלוי, פשטו השוטרים על בתי 14 חשודים נעצרו לחקירה בעת ובעונה אחת בחשד למעורבות בפרשה וכן תפסה המשטרה את המוניות ורכבי יוקרה שנגררו אל מגרש המכוניות המשטרתי.

לצד מעצר החשודים, ביצעו בלשי יחידת ההונאה חיפוש בבתים ובמשרדי החשודים, במהלכם תפסו מאות אלפי שקלים במזומן, מספר לוחיות רישוי, מחשבים, טאבלטים והתקני אחסון דיגיטאליים, כמו גם עשרות מכשירי טלפון, חותמות שונות ואמצעי הפעלה של מונה במוניות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות