7 חודשי מאסר לגבר שהתחתן עם שתי נשים

הגבר, תושב הדרום, שהורשע כי נישא בשנת 2010 לאשתו הראשונה וכעבור 8 שנים התחתן עם אישה נוספת, יישא גם בקנס כספי בגובה 6,000 שקל. ביהמ"ש התחשב בכך כי במהלך הזמן התגרש מאחת מהן
דניאל בן חמו |
כלה חתונה נישואים נישואין טקס חתונה זר כלה
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, רון סולקין, גזר 7 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 6,000 שקלים, על תושב הדרום שהורשע בגין עבירה של ריבוי נישואין. "אין צורך להכביר מילים בנוגע להשלכותיה החמורות של העבירה, שעניינה ריבוי נישואין", נכתב בגזר הדין

על פי כתב האישום, בו הודה הנאשם, בשנת 2010 נישא הנאשם לאשתו הראשונה וכעבור שמונה שנים, עת היה נשוי לאשה הראשונה, פנה הנאשם לאביה של אישה אחרת וביקש להינשא לה. אביה של האישה השניה מסר הסכמתו ובאותו היום נערך טקס נישואין בין השניים, לפי הדין השרעי. לאחר החתונה פנו הנאשם והאישה השניה לבית הדין השרעי בבאר שבע, בבקשה ליתן תוקף לנישואיהם וזה נעתר לבקשה, ואישרר את הנישואין.

הנאשם תיאר קונפליקטים וקשיים ביחסיו עם אשתו הראשונה, על כן, לדבריו, נישא לאישה נוספת. לדבריו, נישא לאשה השניה לאחר קבלת הסכמה מצד האשה הראשונה. מאשתו השנייה התגרש לאחר כחודשיים, על רקע אי התאמה ביניהם. הנאשם הביע חרטה על מעשיו וטען, כי לא ידע שמדובר בעבירה על החוק שתביא לניהול הליכים משפטיים נגדו.

שירות המבחן התרשם, כי העבירה נעברה על רקע נורמות חברתיות שאינן באות בהלימה עם החוק ועל רקע מצוקה שחווה ביחסיו עם אשתו הראשונה.

התביעה טענה לפגיעה בכבוד האדם, מעמד האישה, הסדר הציבורי ובריבונות המדינה כמדינה דמוקרטית המקדמת שוויון בין המינים. התביעה הדגישה את השלכותיה החמורות של העבירה וטענה, כי המדובר בעבירה, שנעברה לאחר תכנון מראש. התביעה גם הדגישה החשיבות בהרתעת הרבים.

ההגנה מנגד טענה, כי הרקע לנישואיו הנוספים של הנאשם היה קרע ביחסיו עם אשתו הראשונה. לדברי ההגנה, העבירות אותן עבר הנאשם אינן סותרות את הדין השרעי, המאפשר נישואים לאשה נוספת. כן, ביקשה ההגנה לייחס משקל לעובדה שהנאשם התגרש מאשתו השניה.

השופט סולקין שגזר על הנאשם 7 חודשי מאסר, ציין בהחלטתו: "אין צורך להכביר מילים בנוגע להשלכותיה החמורות של העבירה, שעניינה ריבוי נישואין. מעבר לפגיעה בכבוד האישה ובאפשרות לקדם השוויון בין המינים – מהוות עבירות אלה, כר פורה לתופעות רבות של עוני; ניצול; עבריינות; ואם לא תטופל תופעה זו – עלול הדבר להסיג אחור מצבן של משפחות רבות, חלף קידום שילובן במסגרת החברה המודרנית".

השופט הוסיף: "לחובת הנאשם, יש לזקוף את העובדה, כי המדובר בעבירה, אשר נעברה לאחר מחשבה ותכנון מוקדם. לזכות הנאשם, היעדר הרשעות קודמות. לזכות הנאשם, הודאתו באשמה ונטילת אחריות על מעשיו, תוך הבעת חרטה. עוד נסיבה משמעותית לזכות הנאשם – העובדה, כי התגרש מאשתו השנייה".

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רון סולקין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות