מה המחיר על לפיתת איבריו המוצנעים של שוטר?

ביהמ"ש השלום ברחובות גזר חודשיים עבודות שירות לצעירה שהורשעה, על פי הודאתה בתקיפה ובאיומים על שוטרים שהגיעו להפריד בקטטה בינה לבין אחותה: "פגעה באלימות במי שניסו לבצע את תפקידם"
אייל חן |
בוקיסנג אגרוף קרב נשים אלימות מכות אישה בחורה
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט השלום ברחובות, אפרת פינק, גזרה חודשיים עבודות שירות לצעירה שהורשעה, על פי הודאתה, בעבירה של תקיפת ואיומים כלפי שוטר, זאת לאחר שהכתה שני שוטרים ואף לפתה בחוזקה את איבר מינו של אחד מהם. הנאשמת אף תשלם פיצויים בסך 500 שקלים לכל אחד מהמתלוננים. "נפגעו ההגנה על שלומם הגופני והנפשי של השוטרים המבצעים תפקידם כדין", נכתב בגזר הדין.

על פי כתב האישום המתוקן, שהו הנאשמת ואחיותיה מחוץ לאולם אירועים ברחובות. בין הנאשמת ואחת האחיות פרצה קטטה, ולמקום הגיעו מגן דוד אדום ומשטרה. השוטרים ניגשו לנאשמת שהיתה שרועה על המדרכה ושאלו אותה אם היא זקוקה לעזרה, והיא השיבה בשלילה. עת עמדו השוטרים לעזוב את המקום, הבחינו כי הנאשמת ואחותה מתקוטטות ביניהן פעם נוספת.

השוטרים ניגשו אל השתיים וניסו להפריד ביניהן. בשלב זה, אחות נוספת בעטה בגבו של השוטר ובתגובה הוא הפילה לרצפה ואחז בידיה מאחורי גבה. לפתע החלה הנאשמת להשתולל, לדחוף את השוטר ולבעוט בשני השוטרים. עת אחז השוטר ברגליה של הנאשמת וניסה לעצור אותה, בעטה האחרונה בפניו של השוטר וגרמה לחבלה ונפיחות באזור עינו השמאלית.

בתגובה, פורט בכתב האישום, בעט השוטר ברגלה של הנאשמת, השתלט עליה ואזק אותה. למקום הגיעו שוטרים נוספים והשוטר העביר את הנאשמת לידיהם לקבלת טיפול רפואי. הנאשמת המשיכה לקלל את השוטרים ובעטה לכיוון איבר מינו של שוטר נוסף, הרימה את שתי ידיה האזוקות, השתוללה וסירבה להיכנס לניידת. בתגובה תפס השוטר בשרשרת האזיקים ומשך את הנאשמת לכיוון הניידת.

הנאשמת, כך נטען, התנגדה להיכנס לניידת ואחזה בכוח בחולצתו של השוטר. השוטר הצליח להשתחרר מאחיזתה, אולם הנאשמת לפתה את צווארו ואת איבר מינו בחוזקה. בדרך לתחנת המשטרה המשיכה הנאשמת לקלל ולאיים על השוטרים באומרה "בני זונות אני אדקור את כולכם חכו חכו".

בא כוח התביעה טען שכתוצאה מביצוע העבירות בהן הורשעה הנאשמת נפגעו הערכים החברתיים של הגנה על גופם של שוטרים וביטחונם וכן ההגנה על יכולתן של רשויות האכיפה לבצע עבודתן כראוי. עוד טען, כי יש לקחת בחשבון, כי הנאשמת ביצעה את העבירות על רקע ניסיון של השוטרים להפריד בין הנאשמת ואחותה. המדובר באירוע מתמשך וכתוצאה ממעשיה של הנאשמת נפגעו שני שוטרים.

בא כוח הנאשמת סבר, לעומת זאת, כי בקביעת מתחם העונש ההולם יש לקחת בחשבון, כי העבירות בוצעו על רקע ניסיון השוטרים להפריד בין הנאשמת ואחותה, בהיותן תחת השפעת אלכוהול. יתר על כן, הנאשמת טוענת שהיא הותקפה.

"השוטרים ניסו לבצע את עבודתם כדין". שוטר, ארכיון.

השופטת פינק הסתפקה בחודשיים עבודות שירות וציינה בהחלטתה: "לזכותה של הנאשמת עומדת הודאתה במיוחס לה וחסכון בשמיעת עדויות; הנאשמת נעדרת עבר פלילי; ההליך נמשך זמן רב עקב אי שתוף פעולה שלה עם ההליך השיפוטי, עם ההליך הטיפולי ואף עם הממונה על עבודות שירות. מהתסקירים עולות נסיבות חייה הקשות והמורכבות של הנאשמת. הנאשמת בת 29, סיימה 12 שנות לימוד במסגרות חינוך חוץ ביתיות ושהתה במעון של חסות נוער והיא אינה עובדת למחייתה".

לדברי השופטת, כתוצאה מביצוע העבירות בהן הורשעה הנאשמת נפגעו הערכים החברתיים של הגנה על מוסדות אכיפת החוק, שלטון החוק ותפקודן התקין של רשויות אכיפת החוק. "לצד זאת", כך על פי גזר הדין, "נפגעו ההגנה על שלומם הגופני והנפשי של השוטרים המבצעים תפקידם כדין. מידת הפגיעה בערכים החברתיים היא בינונית, נוכח רמת האלימות בה נקטה הנאשמת נגד שוטרים שניסו לבצע תפקידם כדין".

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אפרת פינק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות