בעלי טלפון 5G-LG וסובלים מבעיות GPS וצריבת מסך? ניתן לתקן את המכשיר בחינם

בעקבות בקשה לתביעה ייצוגית, ובמסגרת הסדר בין הצדדים, נקבע כי כל מי שרכש או החזיק טלפון סלולרי מדגם זה יוכל לתקן אותו בחברת רונלייט ללא עלות כספית. השווי המצטבר של ההטבה: 3.5 מיליון שקל
דנה לווינסקי |
טלפונים חכמים של LG

כל מי שרכש או החזיק טלפון סלולרי מדגם LG-G5 בישראל ויש לו ליקוי GPS במכשיר, או צריבת מסך, יוכל לתקן את הליקויים בחברת רונלייט בכפוף לתנאי כתב האחריות עד למועד שבו השווי המצטבר של ההטבה יעמוד על סך של 3.5 מיליון שקלים או 5 שנים, כך קבעה שופטת בית משפט המחוזי בחיפה רבקה למלשטריך-לטר, שאישרה את ההסדר אליהם הגיעו שלושה רוכשי המכשיר עם חברת רונלייט דיגיטל, בסט מובייל ו-LG קוריאה.

מדובר היה בהליך שבו אוחדו שתי בקשות לאישור תובענה ייצוגית בהתייחס למכשיר סלולארי LG-5G.

האחת התייחסה לליקוי GPS במכשיר, ואילו השנייה לליקוי מסוג צריבת מסך ה- .LCD שתי הבקשות אוחדו בהתאם לסעיף 7 לחוק תובענות ייצוגיות.

עילות התביעה שנטענו בבקשה: הפרת סעיפים לחוק הגנת הצרכן, הנוגעים להטעיה ולחובת גילוי, הפרת חובת תום הלב בהתאם לחוק החוזים ועילת עשיית עושר ולא במשפט.

המבקשים טענו כי הליקויים שהתגלו במכשיר הפכו אותו לחסר תועלת, וכי החברות ידעו או היו צריכות לדעת על קיומם של הליקויים, ולהימנע משיווקו עם הליקויים.

עוד נטען כי השירות שניתן על ידי חברת רונלייט הינו שירות פגום ולא מקצועי, וכי התיקונים שבוצעו כלל אינם אפקטיביים. המבקש הראשון טען כי בעקבות מעשי ומחדלי המשיבות, נגרמו לחברי הקבוצה נזקים רבים, בשל ערכו הפגום של המכשיר עם הליקויים הנטענים, וכן בשל העלויות, הטרחה וההטרדה שנגרמו לקבוצה נוכח הצורך לשלוח את המכשיר לתיקון.

כמו כן נגרמו נזקים כלליים המתייחסים לעוגמת נפש ורגשות שליליים.

עוד נטען כי מדובר בנזקים הנוגעים לירידת ערכו של המכשיר, ההכרח בשליחתו למעבדה, עוגמת הנפש והרגשות השליליים. הם טענו כי הנזק לכלל חברי הקבוצה נאמד בסך של כ-13 מיליון שקלים ועתרו לפיצוי כספי או שווה כסף, וכן להארכת האחריות לתיקון הליקוי הנטען ל-10 שנים לפחות.

החברות שנתבעו ביקשו לדחות את הבקשה.

וטענו כי באשר לתקלת GPS מדובר בליקויים פרטניים שהתרחשו אצל מספר קטן של רוכשים, והם נובעים בעיקר מדפוסי שימוש במכשיר.

המשיבות הבהירו כי הליקוי הנטען על ידי המבקש היה בגדר בעיה בלתי צפויה שלא ניתן היה למנוע או לחזות אותה לפני שימוש נרחב וממושך במכשיר.

כן נדחתה טענתו לפיה הטיפול בליקוי ניתן באופן בלתי מקצועי, תוך שהמשיבות מפנות לשירות עד הבית שניתן ללקוחות הזכאים לכך.

נטען עוד, כי מכשירים אלקטרוניים מורכבים, מטבע הדברים, אינם חפים מליקויים – אולם זאת בדיוק הסיבה שבגינה ניתן כתב אחריות.

ביחס לטענות על המסך נאמר כי תופעת הישארות התמונה על המסך (צריבת המסך) הינה תופעה נדירה אשר עלולה להתרחש בכל המסכים הפועלים בטכנולוגיית LCD.

נטען כי בישראל רק אחוז מועט של לקוחות נתקל בתופעה כזו. בכל מקרה, המשיבות הדגישו כי כתב האחריות ניתן כדי לפתור תקלות של מכשירים אלקטרוניים מורכבים, וכי אין ערובה לכך שלא יקרו ליקויים כלשהם.

בסופו של דבר הגיעו הצדדים להסדר פשרה לחברי הקבוצה שאינם מחזיקים בכתב אחריות תקף, שמבלי להודות בטענות מי מבין הצדדים, לפנים משורת הדין, ומבלי שהאמור יחשב כהסכמה או הודאה של מי מהצדדים בטענות או הכחשות הצד השני, לרבות בעניין האחריות לנזק או הנזק עצמו שנטען.

על פי ההסכם, הקבוצה תוגדר כל מי שרכשו או החזיקו או השתמשו בטלפון סלולרי מדגם LG-G5 בישראל. חברת רונלייט ו-LG תעניק כתבי אחריות לכל חברי הקבוצה, אך ורק ביחס לפניות הנובעות מליקויים הנטענים בבקשות האישור ובכפוף לתנאי כתב האחריות.

כתב האחריות יוארך עד למועד שבו השווי המצטבר של ההטבה יעמוד על סך של 3.5 מיליון שקלים, ובלבד שתקופת האחריות לא תעלה על 5 שנים מיום אישור הסדר הפשרה.

השופטת אישרה את הסדר אך החליטה לקצץ בגמול של המבקשים ובשכ"ט עורכי הדין כאשר המשיבות, ביחד ולחוד, ישלמו למבקש 1 גמול בסך של 38 אלף שקלים וכן ישלמו גמול לכל אחד מהמבקשים 2-1 בסך של 6,500 שקלים. בנוסף ישלמו שכ"ט לבאי כוח המבקשים בסך של 405 אלף שקלים.

"ניתן לראות", כתבה השופטת, "כי הפחתתי את הגמול ושכ"ט המומלץ בכ- 35%, וזאת מאחר שהסכומים שהומלצו על ידי ב"כ הצדדים עולים פי כמה על הסכום הסביר בנסיבותיו הפרטניות והייחודיות של תיק זה, אשר היה קצר ותמציתי. לא נשמעו הוכחות, לא היו חקירות, לא הוגשו חוות דעת ואף לא העידו מומחים. במקרה הנוכחי לא מדובר על תשלום בעין לחברי הקבוצה אלא על הסדר שווה ערך".

השופטת הוסיפה: "אין ערובה שההטבה תנוצל במלואה, וממילא העלות של ההטבה הוערכה בהתאם לשווי לצרכן ולא לעלויות שיצאו מכיסן של המשיבות. כל אלו מעידים כי הגמול ושכ"ט המומלץ לא היה מתאים בנסיבות".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת רבקה למלשטריך-לטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות