דקר את חברו כי רצה "להוציא עצבים" – נשלח לשנת מאסר

ביהמ"ש השלום ברמלה גזר גם פיצוי של 3,000 שקל על הנאשם, תושב רמלה, שהיכה את חברו שעה שהשניים היו תחת השפעת אלכוהול: "סתם ככה התחשק לו להתקוטט והוא התאכזב משום שמכרו לא היה שותף לתוכניתו זו"
אייל חן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר שנת מאסר על תושב רמלה שהיכה ודקר את חברו, לאחר שהחליט ללכת עימו מכות כדי להוציא את העצבים שלו. השופט מזרחי גם קבע כי הנאשם ישלם למתלונן 3,000 שקלים פיצוי.

הנאשם הורשע בעקבות הודאתו בכתב אישום שלפיו, נפגש עם המתלונן, שלהם הכרות מוקדמת והם ישבו על ספסל ושתו אלכוהול. כאשר הנאשם והמתלונן היו תחת השפעת אלכוהול, הוריד הנאשם את חולצתו, פנה אל המתלונן במילים: "בוא מכות להוציא עצבים". המתלונן סירב להצעה, הפנה את גבו אל הנאשם ועזב את המקום. אז, תקף הנאשם את המתלונן, בכך שהכה אותו במכת אגרוף בגבו.

בתגובה, המתלונן הסתובב אל עבר הנאשם וזה פצע את המתלונן בזרוע ימין באמצעות חפץ חד וגרם לו לחתך מדמם. בתגובה, בעט בו המתלונן והשניים נפלו ארצה מתגוששים. שוטרים הוזעקו אל המקום, הבחינו בשניים מתקוטטים – הנאשם נמלט מן המקום עד שנעצר.

השופט מזרחי גזר על הנאשם שנת מאסר וציין בגזר הדין: "מעבר לחומרה הרבה הנודעת לעבירות אלימות, ולצורך להדביר התנהגות שכזו, בענישה בעלת משקל, הרי שתיק הפציעה, שבמסגרתו פצע הנאשם את המתלונן, מכרו, ככה סתם, משום שהתחשק לנאשם להתקוטט עם חברו רק כדי 'להוציא עצבים', מעלה את התנהגותו לרמת חומרה נוספת. סתם ככה, התחשק לנאשם, אשר היה תחת השפעת אלכוהול להוציא את עצביו תוך נקיטה באלימות והוא התאכזב מאוד משום שמכרו לא היה שותף לתוכניתו זו. לפיכך, נקט כלפיו באלימות המתוארות בעובדות תוך שימוש בחפץ ופצע אותו".

"אין בפניי נאשם משוקם", הוסיף השופט מזרחי, "אלא שדווקא קיים יסוד סביר לחשש מפני הישנות עבריינות". לדברי השופט, אין חולק כי הנאשם ערך מספר ניסיונות גמילה קצרים, וכי "אין לזרוק את הניסיונות האלה לפח" כטיעוני סנגורו, אולם "השורה התחתונה היא שעומד בפניי נאשם חזרתי, אשר שב ומבצע עבריינות על רקע התמכרותו, ושבמבחן התוצאה לא פטר את הבעיה העומדת ביסוד עבריינותו".

"אכן", נכתב עוד בגזר הדין, "זהו נאשם שהוכיח טפטוף שיקומי בלבד, הוא נכנס ויוצא ממוסדות שיקומיים, אינו מחזיק מעמד מעבר לגמילה הפיסית, ללא דרך משמעותית, ארוכת טווח. אמרותיו חסרים משקל של ממש במבחן המעשה".

___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות