נציגי מפלגת העבודה התלוננו במשטרה: "לחקור התנהלות ועדת החריגים"

על רקע התחקיר שפורסם בחדשות 12 המעלים חשש להתנהלות פוליטית של ועדת החריגים, המאשרת לישראלים השוהים בחו"ל לחזור לישראל, פנו נציגי המפלגה למשטרה בדרישה לפתיחת חקירה בעניין: "חשש ממשי לשיקולים לא ענייניים"
רונן לוי |
מטוסי אל על בנתב"ג, ארכיון. צילום: משה שי, פלאש 90

חברי רשימת מפלגת העבודה לכנסת, אמילי מואטי והרב גלעד קריב הגישו הבוקר תלונה במשטרת תל אביב, נגד התנהלות עבודת ועדת החריגים שמתכנסת על מנת לאשר את היתרי הכניסה והיציאה מישראל בהתאם לתקנות שאישרה הממשלה.

התלונה הוגשה בגין מרמה והפרת אמונים בהתנהלות הוועדה "אשר על פי הפרסומים פעלה תוך התעלמות מהקריטריונים שנקבעו בתקנות. כפי שנחשף ועל פי החשד ועדת החריגים מתנהלת משיקולים פוליטיים, אישיים ולא עניינים".

לאחר הגשת התלונה נטען על ידי נציגי המפלגה כי "הזכות להצביע בבחירות היא נשמת אפה של כל דמוקרטיה מתפקדת, לא ניתן לוועדות פוליטיות למנוע מאזרחים מעורבים לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע בבחירות לכנסת ה-24. מפלגת העבודה תפעל מיד כדי שכל אזרח ישראלי השוהה בחו"ל באופן זמני יוכל להצביע בנציגויות של מדינת ישראל ברחבי העולם".

עו"ד עמרי שגב, יועמ"ש מפלגת העבודה אמר שכפי שעולה מהפרסומים ביחס לעבודת ועדת החריגים, "קיים חשש ממשי" שמא השיקולים שבבסיס החלטותיה אינם על יסוד הקריטריונים הקבועים בתקנות אלא על סמך שיקולים שאינם ענייניים. "מדובר בהפרה חמורה של הוראות הדין ולפיכך הגשנו הבוקר תלונה למשטרת ישראל בגין מרמה והפרת אמונים של חברי ועדת החריגים", אמר עו"ד שגב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות