השופטת הציעה למחוק את כתב האישום נגד נאשם – אך הרשיעה אותו

שופטת ביהמ"ש השלום בב"ש תיאלץ להחליט אם לפסול את עצמה מהמשך ההליך המשפטי לאחר שהכחישה שהציעה למדינה למחוק את כתב האישום נגד דקל בן לולו, הנאשם בעבירות מכס, אולם הודעת ווטסאפ שנשלחה בזמן אמת הוכיחה אחרת
300 שופטים בשלוש שנים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שרה חביב, שופטת השלום בבאר שבע, תועדה במהלך דיון בעניינו של דקל בן לולו, יבואן הנאשם בעבירות מכס ומע"מ, כשהיא מציעה לצדדים למחוק את האישום ולסיים את ההליך בכופר. על פי התיעוד "מצפונה אינו מאפשר" לה להרשיעו. אולם למרות זאת, בהמשך, היא הרשיעה את בן לול במיוחס לו. כעת תיאלץ השופטת לדון בבקשת פסילתה מההליך המשפטי לאור המקרה ולאחר שגם הכחישה את ההצעה. מטעם הנאשם הוצגו הודעות וואטסאפ שנשלחו בזמן אמת ומוכיחים לכאורה את האירוע.

לטענת בא כוח הנאשם, ההקלטה מתוך הדיון שערכה רגע לפני פסק הדין חשפה את אמירותיה, שלא תועדו כלל בפרוטוקול, לפיהן לא יכולה לשלוח את הנאשם מהכלא בהעדר ראיות וללא שעדי התביעה הוכיחו את האישומים. בהקלטה מודה השופטת כי "הרוב כתוב", בהתייחסה לפסק הדין וכן את הודעת התובעת כי תערער על ההחלטה. בסופו של דבר הרשיעה חביב את בן לולו בשניים מארבעת הסעיפים (לרבות אלה שהודיעה כי לא יכול להרשיע) וגזרה עליו 30 חודשי מאסר בפועל.

אף שבאי כוחו של בן לולו דרשו לשנות את הפרוטוקול, בית המשפט המחוזי בבאר שבע לא הסכים לשנות אותו בהתאם להקלטה ואף הרשיע את בן לולו בשני הסעיפים מהן זוכה בערכאה הראשונה. שופטי המחוזי החזירו את התיק לשופטת חביב למתן גזר דין מעודכן, זאת על אף שביקרו את השופטת השלום על התנהלותה.

כבר בפתיחת הדיון שנערך השבוע הודיעו סנגוריו של בן לולו כי הם מבקשים לפסול את השופטת לאור דיוני הגישור החריגים שביצעה לאחר שלב הסיכומים. עו"ד עמית חדד, מצוות ההגנה של הנאשם טען בפני השופטת כי ב"דיון גישור" הראשון שערכה במרץ 2018 הביעה עמדה לפיה יש למחוק את כתב האישום, להטיל על בן לולו תשלום כופר ולסגור את ההליך מאחורי דלתיים סגורות. למשמע דברים אלה ענתה השופטת: "שקר גס" והטיחה בעו"ד חדד כי "נפל קורבן להונאה".

בפני השופטת הוצג תכתובת ווטסאפ מזמן אמת בין עו"ד שמוליק קליין שנכח בדיון למרשו, ששהה בסין. עו"ד קליין, כמו גם הסנגורית, עו"ד דריה גולדין, שנכחה בדיון במרץ 2018, התייצבו מול השופטת כי בית המשפט אמר את הדברים כהווייתם – "ואני לא הוזה", הוסיפה עו"ד גולדין. לאור כך, הודיעה השופטת חביב כי תעביר בהמשך החלטתה לפסילתה מהמשך ההליך המשפטי.

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת שרה חביב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות