הסיבה להריגה? הציע נישואין לאחייניתו

ביהמ"ש המחוזי בב"ש גזר 16 שנות מאסר על סלימאן אלהואשלה, תושב הנגב, שהורשע כי דקר למוות קרוב משפחתו משום שחשש לפגיעה בכבוד אחייניתו הקטינה ובכבוד משפחתה משום שהייתה מיועדת להינשא לאחר
רונן לוי |
צילום: פלאש 90

שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גילת שלו, גזרה על סלימאן אלהואשלה, תושב הנגב, 16 שנות מאסר, בגין הריגה על רקע הצעת נישואין של המנוח לאחייניתו הקטינה של הנאשם, וחשש לפגיעה בכבוד הקטינה ומשפחתה. השופטת הורתה לנאשם לפצות את בני משפח המנוח ב-258 אלף שקלים.

על פי כתב האישום, התגלע סכסוך בין משפחת הנאשם למשפחתו של המנוח מחמד הואשלה, קרובי משפחה רחוקים שלהם, על רקע הצעת נישואין של המנוח לאחייניתו הקטינה של הנאשם, וחשש לפגיעה בכבוד הקטינה ומשפחתה. בעת שהגיע המנוח למכון שטיפת רכב בדימונה, ומסר את רכבו לניקוי, הגיע גם הנאשם למכון השטיפה עם רכבו, פנה למנוח והציע לו לנסוע יחד למספר דקות, בתואנה כלשהי, המנוח הסכים ועלה לרכב כשהוא מותיר את רכבו במקום באמצע הניקוי.

הנאשם הסיע את המנוח ברכב ודקר את המנוח באמצעות חפץ חד, מספר רב של דקירות בכל גופו ונמלט מהמקום תוך שהמנוח מדמם למוות. בני משפחתו של הנאשם שהגיעו למקום פינו את המנוח ברכב לקבלת טיפול רפואי בדימונה, שם טופל המנוח ע"י מד"א באמבולנס ונקבע מותו.

השופטת שלו, ציינה, כי כל "חטאו" של המנוח היה שחפץ להינשא לבחירת לבו – אחייניתו הקטינה של הנאשם, וכששמע על הכוונה להשיאה לאחר, רצה לעכב את האירוסין על מנת שקודם לכן תישקל בקשתו להינשא לה. מעבר לכך שאין כל פגם בניסיונותיו של המנוח, והוא פעל במסגרת אותם כללים תרבותיים מקובלים בחברה בה גדל, וזכה לתמיכת נכבדי העדה שהטילו "דחיל" (ערבות או איסור על אחר לבקש את ידה של הקטינה, כמפורט בהכרעת הדין), הרי שבסופו של דבר, מספר ימים לפני האירוע, הוא הסכים לסגת מאותו "דחיל" וויתר על רצונו להינשא לקטינה, בין היתר תחת איומים שספגה משפחתו ממשפחת הנאשם. אולם, די היה באותו "עלבון" שנגרם למשפחת הנאשם, כדי להצדיק בעיני הנאשם פגיעה במנוח, בשם הערך המפוקפק של "כבוד המשפחה".

השופטת גזרה על הנאשם 16 שנות מאסר בפועל , ונוכח הנזק הרב שנגרם וריבוי הניזוקים, מדובר במקרה מובהק המצדיק העמדת הפיצוי לבני משפחת המנוח על הרף המקסימלי הקבוע בחוק, פיצוי לבני משפחת המנוח בסך 258 אלף שקלים.

_________________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת גילת שלו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות