הנהג שהרג את בני משפחת רוסטסקי נידון ל-4 שנות מאסר: "הלוואי שהייתי הולך במקומם"

ביהמ"ש לתעבורה מרכז גם פסל לצמיתות את רישיון הנהיגה של יוסף כהן, שהואשם בגרימת מותם ברשלנות של בני הזוג ובנם הפעוט שעה שרכבם עמד בצד הדרך סמוך לצומת גדרה ביולי 2019. השופט: "יהא גז"ד זה בבחינת מסר לציבור הנהגים כי כלי קטלני בידם"
גילי סיוון-כהן |

"הלוואי שאני הייתי הולך במקומם. אני יום יום רואה את התמונות של התאונה וחושב על הילדה שניצלה. אני מביע חרטה. אני הולך לישון עם זה בלילה וקם עם זה בבוקר. מגיע לי עונש, עשיתי טעות", כך אמר יוסף כהן, נהג רכב המשא שהורשע בגרימת מותם של בני הזוג רוסטסקי ובנם התינוק בן החודשיים בטרם נגזר עונשו. "זה לא היה בכוונה, גם החיים שלי נהרסו".

שופט בית משפט לתעבורה מרכז, ארז נוריאלי, גזר ארבע שנות מאסר, פסילת רישיון לצמיתות על רכב משא ליוסף כהן, שהואשם בגרימת מוות בנהיגה רשלנית של קצין חיל האוויר רודריגו רוסטסקי (34), אשתו סופי (28), ובנם איתי בן חודשיים. השופט גם הורה לכהן לשלם פיצוי כספי למשפחה בסך 40 אלף שקלים וקנס בסך 3,000 שקלים. "יהא גזר דין זה בבחינת מסר לציבור הנהגים, בין אלה הנוהגים בכלי רכב פרטי, רכב משא או אוטובוס – כי כלי קטלני בידם. נהג שאינו מרוכז בנהיגתו עלול לגרום לתוצאות הרסניות וקטלניות, וצפוי לענישה מחמירה", כתב השופט נוריאלי בגזר הדין.

על פי כתב האישום, התאונה אירעה בחודש יולי 2019 בכביש 7 ליד גדרה. המשאית בה נהג כהן התנגשה ברכב הפרטי של משפחת רוסטסקי, שעמד בשול הדרך. האם והתינוק נהרגו במקום ואילו האב רודריגו, נפצע קשה ונפטר בבית החולים לאחר שבוע וחצי. בת נוספת, בת שנתיים וחצי, נפצעה באורח קל והיא היחידה ששרדה מבני המשפחה. התאונה אירעה לאחר שכהן, הסיט מבטו מהכביש, התכופף להרים סיגריה שנפלה לו תוך כדי נהיגה, וסטה אגב כך מנתיב נסיעתו.

כהן שהורשע בעבירות של גרימת מוות בנהיגה רשלנית ונהיגה בקלות ראש בה נחבל אדם הנאשם כהן אמר בדיון הטיעונים לעונש: "אני פונה למשפחה – אני יודע שזה לא יחזיר את האהובים שלכם. הלוואי שאני הייתי הולך במקומם. אני יום יום רואה את התמונות של התאונה וחושב על הילדה שניצלה. אני מביע חרטה. אני הולך לישון עם זה בלילה וקם עם זה בבוקר. מגיע לי עונש, עשיתי טעות. זה לא היה בכוונה. לצערי תאונות קורות ויקרו. אני מבקש מבית המשפט להתחשב בי, כי גם החיים שלי נהרסו".

השופט נוריאלי כתב בגזר הדין: "גרימת מוות בנהיגה רשלנית, מזעזעת את אמות הסיפים. היא פוגעת בערך המקודש של קדושת החיים, מפרקת משפחות והשלכותיה על כל המעורבים הרסנית. במקרה שלפני מדובר בפגיעה קשה במיוחד, שתוצאותיה הרסניות וקשות מנשוא. במקרה שלפנינו מדובר במי שעישן סיגריה ואגב נהיגתו נשמטה הסיגריה מידו. דומה המצב לנהג שסועד להנאתו אגב נהיגתו ונחנק, או נהגת שבוחרת להתאפר ונשמט מידה דבר או כל פעולה דומה אחרת שאינה קשורה לנהיגה עצמה. כך או אחרת, מדובר בפעולות שמבצען, מכניס את עצמו מדעת למצב מסוכן".
_________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ארז נוריאלי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות