ועדת הכספים אישרה: תוספת למענק "מס הכנסה שלילי"

ההיקף התקציבי של התוספת, לחוק שמטרתו לעודד בעלי הכנסה נמוכה להשתתף בשוק העבודה, עומד על 800 מיליון שקל ויינתן עבור החודשים אפריל עד דצמבר 2020
אייל חן |
אילוסטרציה

ועדת הכספים של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים. במסגרת החוק יוגדל מענק העבודה לעובדים ועצמאים בשל הכנסה שלילית נמוכה, לשם עידודם לקחת חלק בשוק העבודה.

התוספת תינתן עבור החודשים אפריל עד דצמבר 2020, כאשר התוספת למענק תהיה של 62% מגובה המענק המגיע לעובד בכל אחד מהחודשים ובלבד שסך כל התוספת למענק לא תפחת מ-1,000 שקל. עוד נקבע, כי תינתן מקדמה, על חשבון המענק, שתחושב על בסיס המענק לו זכאי העובד או העצמאי בשנת 2019. בנוסף קובע החוק, כי שיעור המקדמה יהיה 25% מהמענק בעבור כל חודש בשנת 2019 ובלבד שסך כל המקדמה לא תפחת מ–500 שקלים חדשים.

נוכח דרישת ועדת הכספים לכלול בהסדר גם בני משפחה העובדים בעסק שבבעלות אחד מהם, שונה השיעור מ-67% בנוסח החוק המקורי, ונקבע על 62%.

התיקון הוכנס במסגרת מדיניות הוועדה במהלך תקופת הקורונה, שלא למנוע מענקים מבני משפחה העובדים בעסק המשפחתי, על רקע המצב הקשה במשק, וכך שבני משפחה העובדים יחד בעסק, חווים פגיעה כפולה, זאת למרות שהחוק המקורי לא מקנה את המענק לבני משפחה. בנוסף קובע החוק, כי גם עצמאי הזכאי למענק לעצמאי, יהיה זכאי לתוספת למענק ולתשלום מקדמה, באופן דומה.

עוד נקבע במסגרת התיקון, כי הזכאות לקבלת מענק הוצאות קבועות עבור החודשים מאי-יוני 2020, תחול על עסקים שמחזור עסקאותיהם בשנת 2019 היה נמוך מ-300,000 שקלים חדשים, גם במקרה של ירידה במחזור עסקאותיהם באותם חודשים ב 25% בהשוואה לחודשים מקבילים בשנת 2019 (במקום 40% כפי שקבוע כיום בחוק).

תיקון נלווה, שהוכנס לדרישת הוועדה במסגרת חוק הביטוח הלאומי, קובע כי גם מי שעדין לא הגישו דוחות מס הכנסה לשנת 2018 יהיו זכאים גם הם למענק לכל אזרח בגובה 750 שקל. תיקון נוסף, שהוכנס לבקשת הביטוח הלאומי, קובע כי אדם שיוצא לחל"ת בשנית וזכאי לדמי אבטלה, יהיה זכאי להם עד לחודש אוקטובר, גם אם עוד לא נרשם בשירות התעסוקה או שרישומו לא נקלט עדיין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות