שדד באכזריות עוסקת בזנות – נידון ל-3 שנות מאסר

הנאשם, תושב קלקיליה, הגיע ביחד עם חברו לביתה של האישה לאחר שקבעו עימה מפגש מיני, אך במקום זאת תקפו אותה, דקרו אותה ושדדו ממנה 13 אלף שקלים במזומן. האישה תפוצה ב-10 אלף שקלים
גילי סיוון-כהן |
שוד אלים אישה שודד גנב פורץ תוקף אלימות נשים
שוד, אילוסטרציה evanto

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, גזר 3 שנות מאסר ו-1,500 שקלים קנס על תושב הרשות הפלסטינית, בן 22, שהורשע בשוד בנסיבות מחמירות, של אישה העוסקת בזנות בדרום תל אביב. השופט שגיא גם הורה לנאשם לפצות אותה בעשרת אלפים שקלים.

על פי כתב האישום, הנאשם, תושב קלקיליה, שהה בישראל בערים חולון ותל-אביב, שלא כדין, ובניגוד לתנאים הקבועים בהיתר. לפני כשמונה חודשים, הגיע לדירת המתלוננת עם אדם אחר שזהותו אינה ידועה לשם צריכת שירותי מין בתשלום, זאת לאחר שתיאמו עימה מפגש מראש.

בחצות, הגיע חברו של הנאשם לדירה ונכנס אליה בהסכמת המתלוננת, כשהוא עוטה מסיכה על פניו וכפפות על ידיו. עם כניסתו לדירה מסר למתלוננת 300 שקלים במזומן בתמורה לשירותי המין, והמתלוננת ליוותה את האחר לחדר האמבטיה בדירה על-מנת שיתקלח לפני קבלת שירותי המין.

בה בעת הגיע הנאשם למקום והמתין מחוץ לדלת הדירה כשהוא עוטה מסיכה. בסמוך לאחר מכן, יצא חברו של הנאשם מחדר האמבטיה, מבלי שהתקלח, ופנה לעבר דלת הכניסה לדירה כשהוא אוחז בידו מיכל גז מדמיע, וזאת במטרה להכניס את הנאשם לדירה.

המתלוננת, כך לפי האישום, חששה וחסמה את דלת הכניסה בגופה. מיד לאחר מכן, תקף אותה בכך שהיכה אותה בפניה באמצעות מיכל הגז המדמיע, אחז בחוזקה בשערה, תוך שהוא פותח במעט את דלת הדירה, במטרה לאפשר לנאשם להיכנס. המתלוננת המשיכה להיאבק באחר בניסיון למנוע ממנו לפתוח את הדלת, אך הנאשם הצליח להכניס את ידו לתוך הדירה, והמתלוננת נשכה את אצבעו.

בשלב זה, דחף הנאשם את הדלת והצליח להיכנס לדירה, כאשר חברו המשיך לאחוז בשערה של המתלוננת והצמיד בכוח את גופה לרצפת הדירה. בתוך כך, אחז הנאשם בחוזקה בבגדיה, והכל תוך שהחבר צועק לעברה "תביאי לנו כסף, תביאי לנו כסף".

המתלוננת צרחה וניסתה להשתחרר מאחיזת הנאשם וחברו שאיים עליה כי אם תצעק הוא יהרוג אותה. בהמשך, לקח הנאשם סיכת ראש של המתלוננת שהייתה בסלון הדירה, ודקר את המתלוננת באמצעותה בבטנה.

בשל מעשיו ומעשי חברו והחשש לחייה, הובילה המתלוננת את השניים לארון בדירה, בו היה מצוי ארנקה, ומסרה להם 13 אלף שקלים במזומן ו-100 דולר. השניים המשיכו לחפש בארון רכוש נוסף, ומצאו אף את אותם 300 שקלים שמסר לה החבר בתחילת האירוע. בהמשך, נטלו שני טלפונים ניידים של המתלוננת, ואף תלשו מצווארה חמש שרשראות כסף ונמלטו מן הדירה. כתוצאה מהמעשים, נגרמו למתלוננת חבלות של ממש בפנים ובבטן, והיא נזקקה לטיפול רפואי

המתלוננת, שהעידה בשלב העונש, תיארה כי מאז המקרה היא סובלת מהתקפי חרדה, אך ציינה כי ככל שנוקף הזמן עוצמת החרדה פוחתת. המתלוננת תיארה את הפחד שאחז בה במהלך האירוע והתייחסה גם לחבלה באפה.

השופט בני שגיא ציין בגזר הדין שכאשר מבוצעת עבירת שוד בביתו, מבצרו של אדם, יש לראות בכך כנתון משמעותי לחומרה המשליך על מתחם העונש ההולם. הדברים רלוונטיים עוד יותר בהינתן עיסוקה של המתלוננת, הכרוך בהכנסת אנשים זרים לביתה.

"מעשיו של הנאשם", כתב השופט שגיא, "פגעו באותם ערכים מוגנים שנועדו לשמור על תחושת הביטחון של הציבור בכלל, על תחושת הביטחון האישי של נפגעי העבירה בפרט, על שלמות גופו של אדם, ועל זכות הקניין שלו. מידת הפגיעה בערכים אלו בלתי מבוטלת, והיא מושפעת בעיקר, מאותן נסיבות הקשורות בביצוע העבירה. במקרה דנן, הנאשם ניצל את ההיתר שניתן לו להיכנס לישראל לצורך ביצוע עבירת שוד חמורה ואלימה".

עוד הוסיף השופט כי "חומרת העבירה נלמדת מהעובדה כי בוצעה בצוותא ומכך שבוצעה כלפי קורבן המהווה חוליה מוחלשת בחברה. סכום הכסף המשמעותי ויתר הרכוש שנשדד וכן העובדה כי העבירה לוותה באלימות קשה".

על פי גזר הדין, אמנם, נראה כי האחר היה הדומיננטי יותר ביחס לרכיבי האלימות, אולם מעבר לעובדה כי מדובר במתווה של ביצוע בצוותא על כל המשתמע ממנו, יש לזכור כי ככל שהתקדם האירוע, "הנאשם לא היה פסיבי, אלא בחר להיכנס לדירה בכוח, חרף התנגדות המתלוננת, ובהמשך – דקר את המתלוננת בסיכת ראש וביחד עם האחר שדד ממנה את רכושה".

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות