הסיבה לתקיפת אשתו? תמונה של גבר בנייד

14 חודשי מאסר בפועל נגזרו בביהמ"ש השלום רמלה על גבר שהורשע כי תקף את בת זוגו ושבר את מכשיר הטלפון שלה משום שמצא בו תמונה של גבר אחר
גילי סיוון-כהן |
אלימות במשפחה - מדריך
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר 14 חודשי מאסר בפועל על גבר שהורשע בעבירה של תקיפת בן זוג הגורמת חבלה של ממש והיזק לרכוש במזיד לאחר שהיכה את בת זוגו ושבר את הטלפון הנייד שלה, לאחר שמצא שם תמונה של גבר.

על פי כתב האישום, בין הנאשם לאשתו החל ויכוח על רקע טענתו להימצאותה של תמונה של גבר אחר בטלפון הסלולארי שלה. הנאשם נטל צלחת מן השיש במטבח, זרק אותה אל הרצפה וגרם לשבירתה. לאחר מכן, זוגתו הלכה אל הסלון כאשר הטלפון הסלולארי בידה, הנאשם עיקם את ידה, לקח ממנה את הטלפון, זרק אותו אל הרצפה וגרם לשבירת המסך.

כאשר זוגתו לקחה מטאטא כדי לנקות את שברי הצלחת, אז נטל הנאשם את המטאטא מידה. תחילה, הכה אותה בגופה ואח כך ניסה להכותה באמצעות המקל בפניה. המתלוננת הגנה על פניה באמצעות ידה ונפגעה מהמקל בכף ידה כל זאת, התרחשות לעיני בתם הקטינה, בת ה-11 שנכחה במקום.

בהמשך, נטל הנאשם את הטלפון הנייד השייך לה, את מפתחות הדירה ושם אותם בתיקו. למחרת, האישה נטלה את המפתחות מתיקו בדרכה לעבודתה, הנאשם הבחין בכך, תפס אותה, הפיל אותה ובעט בגופה, גם כאן בנוכחות בתם הקטינה. באישום השני, עבירה של תקיפת קטין, הנאשם התווכח עם בתו הקטינה וסטר לה על פניה.

בגזר ציין השופט מזרחי כי מבלי להקל ראש בחומרת המעשים, אין מדובר בכתב-אישום המציב את הנאשם מבחינת מעשיו האלימים בראש סולם החומרה העברייני בתחום האלימות במשפחה, אך ציין כי: "אלו הם מעשים אלימים, חמורים, אשר מחייבים לנקוט כלפי הנאשם בענישה אשר תשיב לו כגמולו, תרתיע אותו מלשוב על מעשים שכאלה ותרתיע את הרבים. למרבה הצער, הפכה תופעת האלימות בתוך התא המשפחתי לרעה חולה – תופעה עבריינית נפוצה ביותר, שמחייבת ענישה אשר שמה דגש על הרתעת הרבים. איני נדרש לנתונים סטטיסטיים מיוחדים שילמדוני אודות נפיצות התופעה, שכן ביושבי כשופט 'מוקד' פלילי, אין יום דיונים שבו איני נדרש לדון בעניינו של אדם שכנגדו הוגש כתב-אישום בעבירות מתחום זה, ברמה כזו או אחרת של חומרה".

השופט מזרחי הוסיף: "למרות שניצב בפניי נאשם נעדר עבר פלילי, הרי שענישה לריצוי בדרך של עבודות שירות הינה בעלת אופי שיקומי, השמורה בדרך כלל לנאשמים אשר עשו כברת דרך שיקומית וחזרו משוקמים אל חיק החברה. לא זהו עניינו של הנאשם העומד בפניי. על כן, יש לגזור את עונשו של הנאשם בתוך מתחם הענישה, כגמול וכהרתעה למעשיו האלימים, באופן מדתי".

___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות