נהג ללא רישיון ודרס למוות הולך רגל – זוכה מהמתה בקלות דעת

רוכב אופנוע ללא רישיון נהיגה ובמהירות כפולה מהמותר דרס הולך רגל שחצה את הכביש שלא במעבר חציה וזוכה מהמתה בקלות דעת: "נהיגת הנאשם הייתה רשלנית שהובילה למותו של המנוח"
רונן לוי |
המתקן משמש כעריסה לטלפון הנייד. אילוסטרציה shutterstock
אופנוע. ארכיון

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, יואל עדן זיכה מחמת הספק, את רפאל עזריאל מביצוע עבירה של המתה בקלות דעת. עזריאל שרכב על אופנוע ללא רישיון וגרם למותו של הולך הרגל אברהם עייש ז"ל, הורשע בעבירת גרימת מוות בנהיגה רשלנית ובעבירות הנוספות המיוחסות לו בכתב האישום נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף, מהירות גבוהה, אי ציות לאור שבתמרור ונהיגה ללא ביטוח חובה תקף.

לפני כשנה רכב עזריאל על אופנועו, בכביש עירוני בעיר אשדוד, למרות שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה לרכב מסוג זה ומבלי שהיה לו ביטוח חובה תקף. בהגיעו לצומת, כך על פי כתב האישום שהוגש נגדו, נהג במהירות מינימאלית של 102 קמ"ש ולמרות שהאור ברמזור החל להתחלף לאור אדום הוא חצה אותו.

אותה עת, חצה ברגלו, אברהם עייש ז"ל, את הכביש בסמוך למעבר חצייה, כ- 12 מטרים לאחר המעבר, כשברמזור לכיוונו מופיע אור אדום להולכי רגל. הנאשם חצה את הצומת בנסיבות המתוארות לעיל ופגע במנוח עם חזית האופנוע. המנוח נפגע קשות ונגרמו לו חבלות רב מערכתיות. הוא פונה לבית החולים אסותא באשדוד, שם נקבע מותו. עזריאל נחבל בגופו והאופנוע ניזוק.

השופט עדן, קבע כי התביעה לא עמדה בנטל הנדרש להוכחת מלוא יסוד עבירת המתה בקלות דעת ומכלול הנסיבות הביא למסקנה כי נהיגת הנאשם הייתה רשלנית.

"מכלול הנסיבות שהוכחו מעל לספק סביר, מביא למסקנה כי נהיגת הנאשם הייתה רשלנית, ונהיגה רשלנית זו גרמה למותו של המנוח", כתב השופט בהכרעת הדין. "קם ספק ביחס למודעות בפועל של הנאשם ביחס להימצא המנוח במקום בו חצה את הכביש, וספק זה ביחס לשאלת קיומה של המודעות, מביא לזיכוי מחמת הספק מעבירת המתה בקלות דעת".
השופט הוסיף: "חזקת המודעות בנסיבות הללו נחלשת, הואיל ואין מדובר במודעות לאפשרות חציית אדם את הכביש במעבר החציה, אלא מדובר בחציה של הכביש במקום המרוחק כ – 16 – 17 מטרים מקו הצומת, ובעת שאילו הייתה החציה מבוצעת על מעבר החציה, הרי שאותה עת היה הרמזור להולך הרגל היה אדום. משכך קם הספק בשאלת התקיימות היסוד הנפשי".
_____________________________________________
לצפייה ודירוג כבוד השופט יואל עדן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות