צו פרסום: "הפנים המפלצתיות שלהם יהוו תזכורת עבורנו כחברה"

המיזם החברתי של מיכל לוברבום ויעל ורד מבקש להציב על שלטי חוצות תמונות של גברים שהואשמו בעבירות אלימות ומין כלפי נשים. במסגרת מאבקן הן מגייסות מימון המונים כי "אסור לנו להמשיך הלאה לסערה הבאה – אנחנו חייבים ליצור שינוי"
דנה לווינסקי |
אביעד משה, הנאשם בניסיון רצח אשתו שירה איסקוב, בשלטי חוצות באיילון. צילום: פלאש 90

מיכל לוברבום ויעל ורד יצאו במאבק חברתי במסגרתו הן מציבות את תמונתם של תוקפי נשים, בהם אביעד משה הנאשם בניסיון הרצח של שירה איסקוב ואלירן מלול הנאשם ברצח מיכל סלה, כדי להפנות אליהם את הזרקורים ולהחזיר אליהם את הבושה. עד כה הן גייסו כ-123 אלף שקל – הצטרפו ותמכו בהן.

במסגרת המיזם, פונות השתיים במבצע מימון המונים, בניסיון לגייס עוד ועוד כספים כדי שיכלו להוציא לפועל את תוכניתן.

לאחרונה פרסמו השתיים את מלול, הנאשם ברצח אשתו, על גבי אוטובוסים. לצד תמונתו התנוסס הכיתוב "מואשם ברצח אישתו מיכל סלה ז"ל". עוד לפני כן פרסמו בחוצות העיר את פניהם של נאשמים בפשעים חמורים: בנתיבי אילון ההציגו את תמונתו של משה, מיד לאחר שצו איסור הפרסום משמו הוסר על ידי ביהמ"ש.

השתיים גם פרסמו בשלטי חוצות בעיר אילת את תמונותיהם של שניים מתוך 11 הנאשמים באונס הקבוצתי באילת, איליזיר מאירוב ואיסי רפאלוב.

ורד, אשת שיווק, ולוברבום, עיתונאית ערוץ 13, אומרות כי הן פועלות להליך של ריפוי ושינוי חברתי. "יחד, כולנו, נדאג שאף אחד לא ישכח את האנשים האלה לעולם. יש לנו כלים לגרום לפרצופים שלהם לא להיעלם".

בעמוד שפתחו בפלטפורמת גיוס ההמונים בי-אקטיב, הן מספרות כי הן מבקשות לשנות את סוף הסיפור, את העונשים הקלים שניתנים על עבירות של אלימות נגד נשים. "בואו הפעם נשנה את סוף הסיפור", כך הן כותבות. "על העונש אומנם לא נוכל להשפיע, אבל על החזרה לחייו הקדמים ב'אין מפריע', זה בידנו!. אם ביהמ"ש לא דואג לתת כאן עונשים ראויים, אנחנו כחברה ניתן את העונש החברתי שמגיע להם, במסגרת החוק כמובן".

מטרת הקמפיין זה לממן שלטי חוצות באיילון או בכל מקום אחר, לממן לאחר הרשעתם בפייסבוק או רשתות אחרות מודעות שמזכירות לכולם שהם עבריינים, לשמור מימון במקרה שינסו להגיש תביעות השתקה, לקדם הפגנות בכל מקום וכל זמן במהלך הדיונים שלהם כדי שהעניין לא יישכח.

"ויידע כל אנס פוטנציאלי", כך הן כותבות, "שתמו להם ימי העבודות שירות המביכות ואנחנו כציבור מפסיקים להבליג. הפנים המפלצתיות שלהם יהוו תזכורת עבורנו כחברה, שאסור לנו להמשיך הלאה לסערה הבאה, שאנחנו חייבים לעצור את הכל מלכת, ככה מתחיל ריפוי ושינוי חברתי. ברחוב".

להצטרפות למאבק לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות