האם ההורים ידרשו לשלם על הימים שבהם לא פעלו הגנים?

לא ברור מה העירייה יכלה לעשות. אילוסטרציה shutterstock
גן ילדים. אילוסטרציה shutterstock

בהמשך לעבודת הצוות הבין-משרדי בהובלת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, לבחינת השפעות הקורונה על קיום חוזים, רני נויבואר, ראש אשכול משפט אזרחי בייעוץ וחקיקה הוציאה מכתב נוסף, בנוגע להתאמת חוזים בעקבות הסגר שהוטל וביטול הלימודים בגני הילדים הפרטיים לפיו יש לשמור על איזון ראוי והוגן בין הגנים להורים בעניין שכר הלימוד.

לאחר פרסום המתווה בסוף הקיץ, ולאור פניות שהתקבלו של ארגוני הגנים ופניות נוספות שביקשו לדעת כיצד יש ליישם את המתווה בסגר האחרון, הוציאה עו"ד רני נויבואר, ראש אשכול משפט אזרחי בייעוץ וחקיקה, הבהרה במטרה לשמור על איזון ראוי והוגן בין הגנים להורים.

באשר לשכר הלימוד, כך לפי ההבהרה, מוצע כי ככלל ההורים לא ידרשו לשלם השתתפות בשכר הלימודים לגבי ימים שבהם הגן לא פעל בסגר האחרון, וזאת מאחר שהגנים לא פעלו למעלה מ- 30 ימים ועל כן הם זכאים למענקים מהמדינה ולא נדרשו לשלם שכר עבודה, שכן העובדים יצאו לחל"ת.

עם זאת, מאחר שהתקופה היא תקופה של חגים, ידרשו ההורים להשתתף בעלות של ימי החופשה כפי שהוסכם עם הגן בתחילת השנה ולא יהיו זכאים להחזר בגין ימי חופשה אלה. משכך לגבי חודש ספטמבר, ההורים ישלמו את ימי פעילות הגן ואת ימי החופשה שהם 20 ימים, ולגבי חודש אוקטובר ההורים ישלמו – אם הגן אמור היה לצאת לחופשה בחול המועד, עבור 21 ימי פעילות; אם הגן היה אמור לפעול בימי חול המועד ההורים ישלמו עבור 16 ימי פעילות.

הצעת המתווה, כך לפי הודעת משרד המשפטים, שגובשה בתיאום עם הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, "נועדה להבטיח את ההמשכיות של המסגרת החינוכית ואת פעילות הגן לטובת הגנים וההורים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות