הורשע בהתעללות בכלבים – נידון ל-150 שעות של"צ

ביהמ"ש השלום בראשל"צ אישר הסדר טיעון מקל לנאשם, בן 24 מאזור השרון, שהודה והורשע כי החזיק ופגע בבעלי החיים שהיו ברשותו. התביעה הסכימה לעונש מופחת מאחר ומדובר בהסתבכות ראשונה ויחידה עם החוק
מעיין לביא |
פיטבול. צילום: ויקיפדיה

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, עינת רון, גזרה 150 שעות של"צ וקנס בסך 1,500 שקלים, על נאשם, בן 24 מאזור השרון, שהורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בעבירה של התעללות בבעלי חיים, לאחר שבתא המטען של מכוניתו נמצאו 4 כלבים גדולים במצב קשה. "התאכזרות לבעלי חיים כמוה כהתאכזרות לחסר הישע, חלש ולחסר ההגנה", נכתב בגזר הדין.

על פי כתב האישום, בסמוך לצומת המשתלה לכיוון קלנסואה, במהלך סיור שגרתי, שוטר עצר לבדיקה רכב פרטי, בו נהג הנאשם. רעשים ותנודות מתא מטען הרכב העלו חשדות והשוטר ביקש מהנאשם לפתוח את תא המטען. הנאשם פתח תא המטען ובו נמצאו בצפיפות גדולה מאוד 4 כלבים גדולים מסוג: פיטבול, רועה גרמני ושני פויינטרים. הכלבים שהו בתא המטען כשהם במצב קשה, פצועים ומוזנחים, נראים בתת תזונה, ללא אוורור או יכולת לנוע.

בכתב האישום צוין כי הנאשם התעלל והתאכזר לבעל חיים שלא כדין, בכך שהסיע בתא מטען צפוף 4 כלבים, בניגוד לתנאי החזקה ואחסנה נאותים, כאשר הצפיפות, המחנק, ללא יכולת תנועה והזמן שבו שהו במצב זה גרמו להם לפציעות, סבל וכאב.

למרות זאת התביעה החליטה להקל עם הנאשם והגיעה להסדר סגור לעניין העונש וביקשה כי על הנאשם ייגזר עונש של"צ, שכן הוא נעדר עבר פלילי וזוהי לו הסתבכות יחידה וראשונה, עוד הוסכם כי יוטל על הנאשם מאסר מותנה וכן קנס בסך 1,500 שקלים, אשר ישולם בפריסה לתשלומים. לטענת התביעה, הסדר זה הוא ראוי, כתב האישום תוקן בצורה משמעותית כך שבפועל נותרה הסעת כלבים בתא המטען של הרכב. כל הנטען באשר לתוצאות הקשות שנצפו על הכלבים, נמחק, בהעדר ראיות, כשההסעה המיוחסת לנאשם נקודתית והכלבים שייכים לאחר.

השופטת רון ציינה בגזר הדין כי "החשש הוא כי מי שפוגע בבעלי חיים חסר ישע, עלול גם לפגוע בהמשך בבני אדם". לדבריה, "בשנים האחרונות ניתן להבחין בשינוי משמעותי ביחס של מערכת המשפט בעולם בכלל ובמשפט הישראלי בפרט, למקומם של בעלי החיים ולאופן בו מתייחסים להתעללות בהם".

"התאכזרות לבעלי חיים כמוה כהתאכזרות לחסר הישע", הוסיפה השופטת, "לחלש ולחסר ההגנה. מדובר בתופעה פסולה שחברה שחרתה על דגלה ערכי מוסר והגינות אינה יכולה להסכים לה", כתבה השופטת רון והוסיפה: "בעלי החיים הם חסרי ישע, חלשים וחסרי הגנה כלעומת בני האדם, אינם מסוגלים להלין על פגיעה בהם, אינם מסוגלים להגן על עצמם, אם לא תקבענה נורמות האוסרות על פגיעה בהם ולא תאכפנה בקפדנות על ידי רשויות החוק, לא יהיה להם מגן אחר. החשש הוא כי מי שפוגע בבעלי חיים חסר ישע, עלול גם לפגוע בהמשך בבני אדם".

למרות הדברים הקשים אותם ציינה השופטת רון בגזר הדין, בסיכומו של דבר, היא קיבלה את את הסדר הטיעון המקל וכתבה בגזר הדין: "בהינתן הסדר הטיעון שנרקם בין הצדדים, העובדה כי הוא אינו חורג ממתחם הענישה ההולם לקולא או לחומרה, העובדה שהנאשם הודה, החיסכון בזמן שיפוטי, היעדר עבר פלילי כמו גם מחדלי החקירה בתיק והקשיים בראיות שהביאו להסדר טיעון זה, כך על פי דברי הצדדים, מצאתי לכבד את הסדר הטיעון".

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת עינת רון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות