על רקע לאומני: תושבי מזרח י-ם נאשמים בתקיפת חרדי

כתב אישום הוגש לביהמ"ש המחוזי בבירה נגד מוחמד עטיה ומחמד עטיה, כבני 18, ולפיו "מתוך מניע גזענות" תקפו בשבוע שעבר חרדי שצעד בעיר העתיקה פצעו אותו בפניו
דניאל בן חמו |
גבר חרדי (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה)

לבית משפט המחוזי בירושלים, הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, נגד מוחמד עטיה ומחמד עטיה, תושבי מזרח ירושלים בני 18, בגין תקיפה הגורמת חבלה ממשית, ע״י שניים או יותר, מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור, זאת לאחר שביום השישי האחרון תקפו חרדי שהלך בעיר העתיקה.

על פי כתב האישום, ביום שישי בצהריים, הבחינו שני הנאשמים באדם בעל חזות יהודית-חרדית, הולך מולם ברחוב מעלות המדרשה בעיר העתיקה בירושלים. בתוך כך, בעת שהמתלונן הולך מולם, גמלה בלבם של הנאשמים החלטה לתקוף את המתלונן אך ורק בשל היותו יהודי. בהתאם לכך, ומבלי דין או דברים או התגרות מצדו של המתלונן, אחד הנאשמים דחף את חברו על המתלונן בכוונה ומתוך מניע של גזענות כלפי יהודים. כתוצאה מהדחיפה, נהדף המתלונן לכיוון הקיר. המתלונן בתגובה הסתובב לכיוון הנאשמים, ואחד מהם סטר לו בפניו.

עובר אורח ניסה להפריד בין השניים, הרחיק לרגע את הנאשם מהמתלונן. או אז, התקרב חברו למתלונן ותקף אותו באמצעות חבטות לעבר גופו, תוך שהמתלונן מתגונן מפניו. והחבר השליך עליו מזוודה. בכתב האישום מצוין כי כתוצאה ממעשים אלו, אשר בוצעו ממניע של גזענות כלפי יהודים, נחבל המתלונן באפו, ונשברו משקפיו.

"במעשיהם המתוארים לעיל, תקפו הנאשמים אדם שלא כדין וגרמו לו חבלה של ממש, כשהתקיפה בוצעה על ידי שניים או יותר, וכן הזיקו בזדון לנכס, והכל מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור מחמת השתייכות למוצא לאומי-אתני", נכתב בכתב האישום.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות