גנב מכוניות בלי רישיון נהיגה – נידון לשנתיים מאסר

הנאשם הורשע על פי הודאתו בגניבת רכבים ובהעברתם לשטחים לצורך מכירתם אף שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה. ביהמ"ש קבע כי הנאשם ביצע את המעשים ביחד עם אחרים אך "מילא תפקיד מרכזי ומהותי"
נעמה כהן |
שוד בית קפה - אילוסטרציה

כנופיות גנבי הרכב שפושטות על שכונות גונבות רכבים ומעבירות אותן לשטחים – הפכו לדבר שבשגרה. שופט בית משפט השלום בירושלים, ירון מינטקביץ, גזר שנתיים מאסר על נאשם שהורשע על פי הודאתו בשני אישומים שעניינם גניבת רכב ועבירות נלוות, כמו כן השופט מינטקביץ הורה לו לשלם 2,000 שקלים פיצוי לכל אחד מבעלי המכוניות.

על פי כתב האישום, בחודש מרץ האחרון, קשר הנאשם קשר עם שניים אחרים לגנוב מכוניות מישראל ולהעבירן לשטחי הרשות הפלסטינית. לשם כך הגיעו הנאשם ושני שותפיו לגני תקווה במכונית בה נהג הנאשם, למרות שמעולם לא הוציא רישיון ולא היה לו ביטוח. הנאשם ואחד משותפיו ירדו מהמכונית וניגשו למכונית חונה מסוג מאזדה.

הנאשם, נטען, שבר את חלונה של המכונית באמצעות מכשיר יעודי ולאחר מכן הניע אותה באמצעות מפתח מותאם וכבל אותו חיבר למצבר ולמחשב הרכב. לאחר שהנאשם הניע את המכונית הוא ואחד משותפיו נסעו מהמקום במכונית בה הגיעו, והשותף השני נסע אחריהם במכונית המאזדה הגנובה לכיוון מחסום רנטיס. לאורך הנסיעה היו הנאשם ושותפיו בקשר טלפוני רציף, על מנת שהנאשם יוכל להזהיר את הנוהג במכונית הגנובה מפני כוחות משטרה. לאחר שחלפו הנאשם ושותפו את מחסום רנטיס, הזהיר הנאשם את השותף שנהג במכונית הגנובה כי יש במקום כוחות משטרה והנחה אותו לעצור. השותף עצר בצד הדרך ואז נעצר על ידי שוטרים.

על פי האישום השני, קשר הנאשם עם שותף קטין לגנוב מכוניות מישראל ולהעבירן לשטחי הרשות הפלסטינית. לשם כך הגיעו השניים לאור יהודה במכונית בה נהג הנאשם והשניים ניגשו למכונית חונה מסוג מאזדה. הנאשם שבר את חלון המכונית והניע אותה, הקטין נכנס למכונית ונהג בה לכיוון שטחי הרשות הפלסטינית, והנאשם עזב את המקום במכונית בה הגיע.

שוטרים שהבחינו בקטין נוסע במכונית הגנובה קראו לו במערכת הכריזה לעצור אולם הקטין נמלט מהשוטרים בנהיגה פרועה, במהלכה נסע בנתיב נגדי וכמעט התנגד במכוניות אשר הגיעו מולו. השוטרים שרדפו אחרי הקטין ירו לעבר המכונית, אך הקטין המשיך בבריחה, עד שהתנגד במחסום בטון, ואז ניסה לברוח ברגל, עד שנעצר על ידי השוטרים. בהמשך הנאשם עוכב על ידי שוטרים, והציג רשיון נהיגה של אדם אחר והציג את עצמו בשמו של אותו אדם.

השופט מינטקביץ, ציין בגזר הדין, כי הנאשם מילא תפקיד מרכזי בשני מקרים של גניבת רכב. בשני המקרים הסיע אחרים לזירת הפשע, למרות שמעולם לא הוציא רישיון, התפרץ למכוניות חונות והניע אותן. במקרה אחד, הנאשם השתמש בציוד יעודי מתוחכם וגם "פתח ציר" למכונית הגנובה על מנת להתריע מפני שוטרים. במקרה השני שוטרים הבחינו במכונית הגנובה והקטין שנהג בה ברח מהם בנהיגה פרועה שסיכנה את חיי המשתמשים האחרים בדרך.

"רבות נאמר על החומרה שבעבירות גניבת הרכב", נכתב בגזר הדין. "עבירה זו פוגעת בקניינו של בעליו החוקי של הרכב ומעבר לנזק הכלכלי הישיר לבעל הרכב, נגרם נזק כלכלי עקיף לציבור כולו, הנושא בעלותן הגבוהה של פרמיות הביטוח. מעבר לכך, ככל עבירת רכוש, גם עבירה זו כוללת בתוכה סיכון להתפתחותו של אירוע אלים במקרה של היתקלות בבעליו של הרכוש, או בגורמי אכיפת החוק, אשר ינסו למנוע את גניבתו".

השופט הוסיף: "בשני האירועים הנאשם הפגין ידע 'מקצועי', כשבמקרה אחד השתמש בציוד יעודי לשם התפרצות למכונית וגניבתה (ואילו במקרה השני אין פירוט ביחס לדרך הפעולה) ובשני המקרים חלקו של הנאשם היה מהותי ומרכזי. עם זאת, באישום הראשון הנאשם הורשע בכך שסייע לגניבה ולא בכך ששימש מבצע עיקרי, ובקביעת מתחם העונש אבטא נתון זה".
____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ירון מינטקביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות