הצביע עם ת"ז של אחר – נידון לעבודות שירות

ביהמ"ש השלום בפ"ת גזר את העונש על אברהם לימן, אברך בכולל, שהורשע כי השתמש בתעודת הזהות של אביו של חברו כדי להצביע בבחירות במטרה לחזק את המפלגה שבה תמך. חברו, משה זלקינד, הורשע ונידון גם הוא לעבודות שירות
דניאל בן חמו |
פתק בקלפי בבחירות במרץ 2020, צילום: פלאש 90
פתק בקלפי בבחירות במרץ 2020, צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, עודד מורנו, גזר חודשיים עבודות שירות על אברהם לימן ומשה זלקינד, אשר הורשעו בעבירה של הצבעה שלא כחוק בצוותא. לימן, כך לפי הכרעת הדין, הצביע בבחירות לפני כשנתיים עם תעודת הזהות של אביו של זלקינד וזאת במטרה לחזק את המפלגה שבה תמך.

על פי כתב האישום, בבחירות בחודש אפריל 2019, קשרו הנאשמים קשר במטרה להצביע שלא כחוק וזאת כאשר זלקינד, הציע ללימן להזדהות לאביו, ששהה באותה עת בחו"ל. לימן, כך לפי האישום, נעתר להצעה והם נפגשו בקלפי בעיר מודיעין עלית, שם מסר זלקינד לידיו של לימן תעודת זהות השייכת לאביו. באותן הנסיבות ניגש לימן לחברי וועדת הקלפי, הציג את עצמו באמצעות התעודה המזהה, קיבל לידיו מעטפת בחירות, פנה לכיוון הפרגוד ולבסוף שלשל את פתק ההצבעה לתיבה המיועדת לכך והכל בזמן שזלקינד ממתין מחוץ למקום.

שירות המבחן, הציע שבית המשפט יסתפק בעונש של"צ לשני הנאשמים. סנגורם טען כי מדובר באנשים נורמטיביים וביקש לסיים את ההליך ללא הרשעה מאחר ולימן ללא עבר פלילי, נשוי ואב ל-8 הלומד בכולל תחת מלגה של 1,800 שקלים לחודש.

לדברי הסנגור, התייחסות של הנאשם לביצוע העבירה מיתממת, כאשר בבסיס עמדו שיקולים פוליטיים, ובהם חיזוק המפלגה בה רצה לבחור אשר הכריעו את שיקולי המצפון, לצד זאת, הנאשם ביטא חרטה והבין כי המעשה אינו ראוי.

באשר לזלקינד, הסויף הסנגור, מדובר בבחור צעיר, בן 24 , נשוי ולומד לימודי דיינות. הנאשם הבין שפעל באופן שגוי, הביע חרטה, קיבל אחריות על מעשיו.

השופט מורנו החליט שלא לבטל את הרשעתם של השניים, אולם הסתפק בחודשיים עבודות שירות ללא קנס. "מדובר", כתב בגזר הדין, "בנאשמים שניהלו אורח חיים נורמטיביים. אך לא ניתן לקבל את המלצתו הסופית של שירות המבחן בסיום ההליך בדרך של של"צ בלבד, וזאת בשים לב לחומרת העבירה אשר מיוחסת לנאשמים, הרי שלנוכח כך שהם הודו, חסכו בזמן שיפוטי יקר, הם נעדרי עבר פלילי, יש למקם ברף התחתון של מתחם הענישה אותו קבעתי".

___________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עודד מורנו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות