שם פס: נתפס נוהג בפסילה 3 פעמים

ביהמ"ש לתעבורה באשדוד גזר עונש מאסר של 14 חודשים על תושב העיר, כבן 60, שנהג ברכבו למרות שרישיונו נשלל לצמיתות. השופטת: "בשל הרצידביזם בהתנהלותו מצאתי הצדקה ליתן מעמד של בכורה לאינטרס הגמול וההרתעה שבענישה"
גילי סיוון-כהן |
נוהג רישיון נהיגה נסיעה מכונית הגה
סכנה על הכביש. אילוסטרציה evanto

שופטת בית משפט לתעבורה באשדוד, נועה חקלאי, גזרה עונש מאסר של שנה וחודשיים, על תושב אשדוד, בן 60, בגין עבירות נהיגה בזמן פסילה בזמן שהיה פסול לצמיתות מנהיגה ברכב ב-3 תיקים נוספים. "לא מצאתי ליתן משקל רב להבטחתו של הנאשם, בדבריו האחרונים, שלא לחזור ולנהוג ברכב. הבטחות כאלה כבר הבטיח בעבר ולא קיים", כתבה השופטת בגזר הדין.

על פי עובדות כתב האישום, בחודש אוקטובר האחרון, נהג הנאשם ברכב על אף שבשנת 2013 נדון בבית המשפט לפסילה לצמיתות מלנהוג ברכב, על אף שבשנת 2016 נדון פעם נוספת, בגזר דין נוסף לפסילה לצמיתות מלנהוג ברכב, וגם בגזר דין משנת 2018 נפסל לצמיתות מלנהוג. באותן נסיבות נהג ברכב על אף שרישיונו פקע למעלה מ- 14 שנה וללא כיסוי ביטוחי.

לדברי התביעה, מדובר בעבירות חמורות המיוחסות לנאשם, מאחר והא מורשע בנהיגה בזמן פסילה בפעם הרביעית ונהיגה ללא רישיון נהיגה תקף בפעם התשיעית. עוד ציינה התביעה, כי הנאשם פסול לצמיתות והדגישה כי לנאשם עבר פלילי ותעבורתי מכביד, הפנתה למאסר המותנה בן 8 חודשים שתלוי ועומד נגדו כמו גם להתחייבות עליה חתם. מנגד הסנגור ציין כי הנאשם הודה ולקח אחריות בהזדמנות הראשונה. לדבריו, מדובר בעבירת נהיגה בזמן פסילה ללא עבירות נלוות שבוצעו במהלך הנהיגה וללא סיכון ממשי לעוברי דרך וביקש להתחשב בו בשל מצבו הרפואי.

השופטת חקלאי החליטה להחמיר בעונשו של הנהג ולגזור עליו 14 חודשי מאסר בפועל וציינה בגזר הדין: "לא מצאתי ליתן משקל רב להבטחתו של הנאשם, בדבריו האחרונים, שלא לחזור ולנהוג ברכב. הבטחות כאלה כבר הבטיח בעבר ולא קיים".

ב-2013, כך לפי ביהמ"ש, אמר הנאשם: "אני באמת מאוד מצטער על זה שהמצב הגיע לכך שהעניינים שלי נטענים בבית משפט, אני כבר למדתי את הלקח בנושא, אבקש מבית המשפט לראות בזה צ'אנס אחרון בעניין שלי". אולם, מאז כאמור כבר חזר וביצע את אותן עבירות מספר פעמים.

"עיינתי בגזרי הדין שהגישה המאשימה בתיקיו הקודמים של הנאשם", ציינה השופטת, "אכן בתי המשפט פעם אחר פעם התחשבו בנאשם על רקע מצבו הרפואי. בנסיבות שבפני, בשל הרצידביזם בהתנהלותו של הנאשם ובשל הסיכון להישנות עבירות שבזו הפעם מוערך על ידי שירות המבחן כסיכון גבוה, מצאתי הצדקה ליתן מעמד של בכורה לאינטרס הגמול וההרתעה שבענישה. בשל כך, בזו הפעם ייגזר עונשו של הנאשם ברף הבינוני של המתחם בכל הנוגע לרכיב המאסר".

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת נועה חקלאי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות