האם המאבטח של ראש העיר הוא זה שאיים עליו?

המאבטח של ראש עיריית רהט, תושב העיר כבן 30, נעצר בחשד שאיים על חייו בהודעות ואף הניח תחמושת סמוך לרכבו. המניע למעשה הוא כי דירוג האבטחה של ראש העיר ירד והוא יאבד את עבודתו. ביהמ"ש השלום בב"ש שחרר אותו למעצר בית
מעיין לביא |
חשד שהמאבטח מחבל והיכה בו במוט ברזל
אילוסטרציה evanto

המשטרה עצרה את המאבטח של ראש עיריית רהט, תושב העיר כבן 30, בחשד ששלח הודעת איומים נגד ראש העיר, אותו הוא מאבטח, לאחר שחשש שהמשטרה תוריד את דירוג המאוימות של ראש העיר והוא יוותר ללא עבודה. שופט בית המשפט השלום בבאר שבע, רון סולקין שחרר אותו למעצר בית בן שלושה ימים.

לפני מספר ימים, מאבטחו האישי של ראש עיריית רהט, דיווח לגורמי אכיפת החוק על מציאת 3 כדורים בקוטר 9 מ"מ בסמוך לרכבו של ראש עירייה, בזמן סריקה שגרתית בבוקר בטרם יצא ראש העירייה אל הרכב.

מחקירת המשטרה עלה כי מי שהציב הכדורים במקום היה, לא אחר מאשר, המאבטח עצמו. הוא נעצר לחקירה שם קשר החשוד את עצמו לעבירות ומסר, כי עשה זאת על רקע העובדה ששמע, כי משטרת ישראל מתכוונת להפחית את דירוג המאוימות של ראש העירייה ובמצב כזה – היה נפגע מטה לחמו, קרי: היה מפוטר או היתה מצומצמת משרתו ולכן הוא חפץ, כי דירוג המאוימות יוותר על כנו ולכן, יזם את האירוע.

המאבטח הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בבאר שבע, שם אמר הסנגור כי מדובר בבחור בן 30, שהתנדב במשטרת ישראל במשך שנים. החל לאבטח את ראש העיריה לפני כשלושה שבועות. לפני שבוע ההעסקה שלו היתה אמורה להסתיים ומתוך מעשה שטות שהוא בטח מצטער על זה היום, הוא הודה בהזדמנות הראשונה וסיפר שבאמת עשה את זה כדי שלא יפסיקו את ההעסקה שלו.

השופט סורקין, שהחליט לשחרר אותו בתנאים מגבילים, בין השאר לא יצור כל קשר, במישרין או בעקיפין, לרבות באמצעים אלקטרוניים או דרך הרשתות החברתיות, עם ראש העירייה או מי מצוות מאבטחיו וזאת למשך חודש ימים.

"עילת המסוכנות איננה בעצימות גבוהה", כתב השופט בהחלטתו, "שכן הוברר, כי האיום על ראש העירייה אינו איום אמיתי ונציג היחידה החוקרת אף אישר, בהגינותו, כי עילת המעצר המרכזית בגינה מתבקש המעצר היא העילה החקירתית. באשר לעילה זו – נאספו די ראיות לסבך החשוד וכאמור, הודה החשוד במעשים, כך שגם עילה זו קהה עוקצה. בבוא היום, יהיה על החשוד ליתן הדין על מעשיו אך בנסיבות המתוארות לא נמצאה עילה להמשיך ולהורות על מעצרו".

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רון סולקין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות