אישום: "סחרו בנשק כעיסוק עיקרי"

10 צעירים נאשמים בביהמ"ש המחוזי מרכז כי על פני תקופה ארוכה גנבו, תיקנו וסחרו בנשק בהיקפים של עשרות אלפי שקלים. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם עד תום ההליכים: "יכולים בקלות להשיג עוד כלים ולמכור אותם"
אייל חן |
צילום ארכיון

לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום נגד עשרה צעירים בגין עבירות נשק. כתב האישום כולל סחר בנשק, החזקת נשק ותחמושת, ירי בנשק חם, קשירת קשר לפשע, גניבה בנסיבות מיוחדות ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, עסקו הנאשמים בפעילות פלילית הכוללת עבירות נשק ורכוש, בינם לבין עצמם, או חלקם ביחד או לחוד עם אחרים. באחד המקרים מצוין כי אחד הנאשמים ביקש מנאשם אחר להעביר לפחות אחד מהנשקים שנמכרו, בהתאם לעסקה, לאחרים, וזאת לאחר שהנשקים יתוקנו.

בתגובה לכך, פנה זה לנאשם נוסף והסביר לו כי יש בידיו את הנשקים וכי הנשקים לא יורים מספיק כדורי תחמושת: "המחסנית ארוכה יש לה בעיה, איפה שהמחסנית נכנסת…ולא דופקת הרבה, אני רוצה שהיא תדפוק הרבה חוץ משני כדורים או שלוש…והשנייה ההיא שלי לא דופקת הרבה אני רוצה שהיא תדפוק הרבה". לאחר שהנשק תוקן בוצע ניסוי בו והמכירה הושלמה והם הודיע לקונה כי לא ניתן להחזיר את הנשק.

במקרה אחר כאשר הנשק היה נראה רע אמר אחד הנאשמים למוכר כי הוא ראה את הנשק וכי: "הצורה שלו לא משהו…אני יודע, בלאי" וזה השיב: "עזוב אותך מהצורה…קודם תשמע את הקול ואחר כך". כך נמשכו העסקאות כאשר עבור כל נשק הם שילמו כ-4,000 שקלים עד שנעצרו.

לצד כתב האישום מבקשת המדינה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים נגדם. בבקשת המעצר שהוגשה לביהמ"ש, נכתב: "מעשי המשיבים מקימים חזקה, כי קיים יסוד סביר לחשש כי יסכנו את בטחון הציבור באם ישוחררו. בענייננו, המשיבים עסקו באופן ממשי, לאורך זמן ובמקרים רבים בסחר או רכישת נשק. חלק מהמשיבים עסקו בסחר בנשק בתור עיסוק עיקרי אשר כלל לעיתים גם את תיקון הנשקים. במקרים רבים הושלמו העסקאות והנשקים הועברו למשיבים או לאחרים. עסקינן במשיבים אשר בקלות רבה יכולים להשיג כלי נשק שונים ולמכור אותם, דבר המגביר את המסוכנות הנשקפת מהם".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות