ילד בכיסא גלגלים דורש 62 אלף שקל פיצוי: נהג האוטובוס ראה אותי ולא אפשר לי לעלות

תביעה: נהג אוטובוס עצר בתחנה, לא התחשב בילד עם מוגבלות בתנועה שהמתין במקום – והמשיך לדרכו
דניאל בן חמו |
תחנת אוטובוס, צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90

לבית משפט השלום בירושלים הוגשה תביעה נגד חברת האוטובוסים 'קווים' בגין אפליית ילד עם מוגבלות בתנועה, זאת לאחר שנהג אוטובוס של החברה לא אפשר לו המסתייע בכיסא גלגלים והמתין בתחנה, לעלות על האוטובוס בו נהג. בתביעה דורשים הילד והוריו פיצוי בסכום של 62 אלף שקל.

המקרה אירע במהלך הקיץ בשנה שעברה, כאשר הילד, בן 10 מהיישוב מודיעין עילית, המתין בתחנת אוטובוס כשהוא יושב על כיסא הגלגלים ומלווה במטפלת. על פי כתב התביעה, כשהגיע האוטובוס למקום הוא עצר במרחק גדול מן המדרכה, והמלווה ביקשה מהנהג להתקרב למדרכה על מנת שתוכל לפתוח את הרמפה ולאפשר לילד לעלות לאוטובוס.

על פי המתואר בתביעה, תחילה הנהג התקרב מעט לשפת המדרכה, אולם לאחר שהמלווה ביקשה ממנו להתקרב עוד כי המרחק עדיין היה גדול מידי בכדי להעלות את הכיסא, הוא סגר את דלתות האוטובוס ונסע לדרכו, כשהוא מותיר את הילד והמלווה בתחנה.

"הילד נותר המום בעקבות האירוע ואף נקלע לסערת רגשות", כך נכתב בכתב התביעה, "וביקש לשוב לביתו שכן האירוע גרם לו לתחושות קשות ולפחדים מנסיעה בתחבורה ציבורית מחשש שייתקל בנהגי אוטובוס דוגמת הנהג נשוא כתב תביעה זה".

בתביעה נכתב עוד: "זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה נתקל הילד בנהג שמונע ממנו שימוש בתחבורה הציבורים, שכן הוא נתקל בנהגי אוטובוסים של הנתבעת אשר מבחינים בו ממתין בתחנה והם אינם עוצרים כדי לאסוף אותו כשאר האנשים ללא מוגבלות".

אביו של הילד פנה לחברת האוטובוסים על מנת להתלונן על הנהג ולקבל את התייחסות החברה לאירוע, אולם במשך זמן רב החברה לא העבירה את התייחסותה המפורטת לאירוע, לא את התייחסות הנהג ואף לא פירטה באם תוחקר הנהג על האירוע ואם ננקטו כנגדו צעדים כלשהם. על כן, בהמשך, כך נטען, הוגשה התביעה לפיצויים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות