32 חודשי מאסר לפורץ סידרתי

הנאשם, תושב תל שבע, הורשע על פי הודאתו ב-3 כתבי אישום שהוגשו נגדו, כולם ייחסו לו עבירות גניבה שונות ברחבי באר שבע. ביהמ"ש שקיבל את הסדר הטיעון בעניינו הורה לו לפצות את הקורבנות ב-3,500 שקל
אייל חן |
פורץ, אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, איתי ברסלר-גונן, גזר 32 חודשי מאסר, תוך הפעלת מאסר מותנה, וחיוב בפיצוי קורבנות למורשע בשורה של עבירות רכוש. הנאשם, תושב תל שבע, הורשע בשלושה תיקים בעבירות של שלוש עבירות של פריצה לרכב כדי לגנוב, ניסיון גניבה וגנבת אופניים. השופט גם הורה לנאשם לפצות את הקורבנות, ארבעה במספר, ב-3,500 שקלים.

הנאשם הורשע, על פי הודאתו בעובדות שלושה כתבי אישום מתוקנים נפרדים, במסגרת צירוף תיקים, באחד מהם התפרץ לרכב בכך שמשך בכוח את שמשת חלון הנהג ופתח את הרכב וגנב מתוך תא הכפפות ארנק שהכיל כרטיסי אשראי ותעודות אישיות וכן גנב מתוך הרכב מכשיר דיסק חשמלי לחיתוך ברזל ובטון ומסמכים שונים.

על פי האישום השני, ניסה הנאשם לגנוב אופניים מחוץ לקניון קריית הממשלה, בכך שהחזיק כלי פריצה וחתך את שרשרת הבטיחות של האופניים באמצעות קוצץ צד והחזיק כלי פריצה ובתיק השלישי פרץ לרכב ולמשאית וגנב אופניים.
ה
שופט ברסלר גונן קבע כי מדובר בשלושה כתבי אישום שונים, המשקפים כל אחד מהם אירועים אחרים. אמנם, שכל המעשים הם עבירות רכוש שבוצעו על רקע שימוש שעשה הנאשם בסמים. אולם בין לבין נשפט הנאשם והוגשו כתבי אישום חדשים, ועל כן לא מדובר ברצף או במסכת עבריינית אחת ואורח חיים על פי השופט אינו מסכת עבריינית.

"לא הוכח", כתב השופט בגזר הדין, "כי ההגעה כל יום לבאר-שבע היתה לשם גניבה, אולם הנסיבות מלמדות כי קרוב הדבר לכך, ואף הנאשם בדבריו ציין כי גנב נוכח מצבו, דהיינו אין מדובר בהזדמנות שנקרתה בדרך. בפעם האחרונה הגיע הנאשם כשהוא מצויד בכלי פריצה לרכב. מבחינת הרכוש שנגנב, הרי בפעם הראשונה מדובר ברכוש פרטי ואישי של נהג המשאית, בפעם השנייה של אופניים מבעליהם ובפעם השלישי כבר לא הצליח הנאשם לגנוב כיוון שנתפס בכף".

לדברי השופט, פוטנציאל הנזק אף הוא לא נמוך נוכח אפשרות המפגש עם נפגעי העבירה או עם אדם אחר "שהרי המעשים בוצעו בשעות היום, אפילו ללא מורא. הנאשם ידע היטב מה הוא עושה וידע כי מעשיו אסורים".

"אין ספק", נכתב עוד בגזר הדין, "כי מאסר ממושך כפי שצפוי נוכח מאסרים מותנים רבים, יפגע בנאשם וביכולתו לסייע למשפחתו הזקוקה לו מאוד. הדברים נאמרים הן ביחס לאשתו התלויה בו והן ביחס לבתו שאף היא נזקקת לסיוע בפני עצמו. אלא שגם משפחתו של הנאשם לא היוותה גורם מעכב עבורו להימנע מביצוען של עבירות".

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט איתי ברסלר-גונן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות