הלקוחה נתקלה בדלת הזכוכית של החנות, מי יפצה אותה?

הלקוחה, בת 76, ביקרה בחנות בקרית ביאליק וביציאתה התנגשה בוויטרינה שקופה ונחבלה בפניה. ביהמ"ש קיבל את התביעה שהגישה נגד הנהלת המקום ופסק לה כ-19 אלף שקלים על הנזק שנגרם לה
גילי סיוון-כהן |
אישה מבוגרת קשישה טיפול רפואי רופאה אחות בית חולים פציעה חבלה
טיפול רפואי, אילוסטרציה evanto

שופטת בית משפט השלום בחיפה, נסרין עדוי-ח'דר, חייבה חנות בפיצויים בסך כ-19 אלף שקלים כולל שכ"ט עו"ד והוצאות, ללקוחה בת 76 אשר נפצעה בפניה, לאחר שנתקלה בוויטרינת החנות שהיתה שקופה.

התובעת ביקרה בחנות הנתבעת, בקרית ביאליק וביציאתה מהחנות, נתקלה, כך לטענתה, בוויטרינת החנות שהייתה שקופה לחלוטין ונראתה כפתח יציאה, מבלי שהיו עליה סימן או מדבקה או שלט אזהרה שילמדו על כך כי מדובר בוויטרינה ולא פתח כניסה. כתוצאה מכך, התובעת נפגעה בפניה ובארובת עין ימין. עקב האירוע אובחנה כסובלת מחבלה קשה בעין ימין עם צניחת עפעף עליון וסבלה מסחרחורות.

התובעת טענה, כי האירוע נגרם עקב התרשלות הנתבעת ובאשר לנזקיה, נטען כי התובעת רותקה למיטתה ולביתה למשך 30 ימים ונזקקה לעזרת בעלה ובני משפחתה. עוד נטען, כי לתובעת נגרמו הוצאות רפואיות וכאב וסבל.

הנתבעת כפרה באחריותה לתאונה. לטענתה, התאונה ארעה עקב אשמה הבלעדי של התובעת ועקב פזיזותה וחוסר זהירותה. עוד נטען, כי בחלון הראווה לא נפל כל פגם. החלון היה מסומן, תקין לחלוטין וניתן היה להבחין בו בקלות ולחילופין, נטען כי יש להשית על התובעת אשם תורם מכריע.

באשר לנזקים הנטענים, טענו מנהלי החנות כי מדובר בנזק מינורי, ללא השלכות רפואיות ממשיות. עוד נטען, כי התובעת לא הוכיחה כי נגרמו לה נזקים מיוחדים כלשהם ויש לדחות כלל דרישותיה לפיצוי ולמען הזהירות בלבד, והיה והתביעה לא תידחה, הנתבעת טענה כי לכל היותר יש לפצות את התובעת בגין כאב וסבל בסך של 3,000 שקלים.

הצדדים הסמיכו את השופטת לפסוק לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט, כאשר תקרת הפיצוי המקסימלי שייפסק לתובעת, ככל שייפסק, לא תעלה על 20 אלף שקלים נטו ולכן השופטת עדוי-חד'ר פסקה, לאחר ששקלה את טענות הצדדים, כי החנות תשלם לתובעת סך של 15 אלף שקלים זאת מבלי שכ"ט עו"ד והוצאות.

_________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת נסרין עדוי-ח'דר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות