סגירת עסקים על רקע קורונה

הלחץ של בעלי העסקים גורם להם לפעמים להקל ראש בנהלי הזהירות מפני הקורונה. המשטרה לא מתכוונת לוותר, ושני בעלי עסקים למדו זאת בדרך הקשה
ציון כהן |
פרופסור גמזו, פרוייקטור הקורונה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

המשטרה סגרה אתמול בצו מנהלי שני בתי עסק בהרצליה, לאחר שנתפסו פועלים תוך הפרה מהותית של מגבלות הקורונה. לבעלי העסקים נערך שימוע והם נקנסו.

המשטרה סגרה את בתי העסק בטענה כי "פעלו תוך הפרה מהותית" של מגבלות הקורונה. כך, נטען במשטרה כי במקומות אלו התקהלו לקוחות פי 3 מעל המותר. המבלים והעובדים, נטען עוד, לא הקפידו על עטית מסיכות ולא שמרו על ריחוק חברתי כנדרש.

לאחד מבעלי העסק, הממוקם ברחוב נורדאו בהרצליה, נערך שימוע ובסופו נרשם לו דוח על סכום של 5,000 שקל. בשימוע שהתקיים לבעלי בית העסק השני, נקבע כי המקום ייסגר למשך ארבעה ימים.

על פי "תקנות הקורונה", השימועים בוצעו על ידי קצין משטרה, ובהתאם לסמכויות המסורות לו מתוקף חוק סמכות מיוחדת להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש.

במהלך השימוע הוסבר לבעלי העסקים כי האחריות הבלעדית לשלומו של הציבור הבא בין כתליו של בתי העסק מוטלת על הבעלים, וכי "האינטרס הציבורי, שהוא השמירה על שלום הציבור ובטחונו, עולה על האינטרס האישי".

מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה התנהלות זו, המפרה באופן בוטה את התקנות, תוך גרימת סיכון חיי הציבור. במקומות בהם נגלה כי, במודע וביודעין, הופרו התקנות, תוך סיכון חיי אדם ופגיעה בבריאות הציבור, הרי שהמשטרה תאכוף את התקנות תוך רישום דוחות וסגירת המקומות בהתאם לסמכויות הנתונות לנו וע"פ הוראות החוק".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות